tisdag 25 januari 2011

Sjukgymnast besök

Idag var det dags för ett besök hos sjukgymnasten igen. Idag var jag punktlig minsann en hel timma tidig var jag...typiskt mig, men jag gick till cafeterian och åt en bit mat eftersom jag inte hade ätit lunch....raggmunkar blev det.

Sjukgymnasten konstaterade att lymfmassagen hade hjälpt en del. Skönt!!! Magen var inte fullt lika svullen av lymfvätska som förra gången, och kroppen hade mjuknat en lite lite. Men mycket fanns kvar. Hon vill fortsätta med lymfmassage två gånger i veckan för att få igång det i kroppen. Lite längre fram ville hon att jag skulle börja med vattenträning för att få armarna mer rörliga. Jag sa att jag ville skriva upp mig på lymfskola igen...jag har varit uppskriven på två stycken men inte kunnat någon av gångerna, dels på grund av cellgiftsbehandling och ena gången var det om operation av venporten. Hoppas jag kan gå denna gången i mars! Efter sjukhusbesöket blir jag så himla trött, kroppen känns så tung så tung.

Jag har kommit in i en period när jag fryser mycket. Jag går i princip med mössa på mig dygnet runt. Just nu är detta en favvo mössa jag har inne (bilden). Kortet är från i somras när jag var mycket smalare och piggare. Väldigt vad kroppen ändrar sig på kort tid. Nätterna är en bergochdalbana, ena stunden vrålfryser jag, andra så är jag som en bastu. Cellgifterna satte i gång det nästan med det samma jag fick dem och det blir inte bättre....trist.

4 kommentarer:

  1. "Raggarmunkar".....så klart ;)
    Verkligen skönt att sjukgymnastens arbete ger resultat.
    Hoppas du får börja med bassängträning. Det är så skönt och gör verkligen nytta.
    Tredje gången gillt med lymfskolan. Lycka till.
    Love!

    SvaraRadera
  2. Najs mössa.... stickat den själv??? qram

    SvaraRadera
  3. En liten hälsning från Stockholm med en Bamsestor KRAM till dej och familjen.

    BTW Snygg mössa/

    Annika

    SvaraRadera
  4. Hihi vilken söt mössa! :)

    kramar Tessan

    SvaraRadera