fredag 28 januari 2011

Stekt special och lymfätska

Korven ser pytteliten ut :) men det är faktiskt tallriken som är stor ;)

Idag var jag hos sjukgymnasten igen. Jag hade svullnat mer om armarna och benen igen. Men det har som tur var inte svullnat lika mycket som när jag började gå till henne. Hon masserade på överkroppen mest och på armarna, runt axelleden, armarna mm. Hon visade en slags sportbh man kan ha för att trycka in under armarna så att det inte stasar så mycket. Den var inte helt billig...1000 kr ca....för en bh. Men vad gör man, jag måste ha en med fickor i så att jag kan få in proteserna. Men klart vanliga protes behåar är inte billiga heller, de kostar mellan 300-600 kr och det finns dyrare också för den delen... men men, sjukgymnasten tänjde i armarna för rörligheten blir mindre och jag blir stelare. Hon palperade över fingrar och handlederna och hon sa att de också var lite för stela. Det är jätte konstigt för jag gör inget annorlunda än innan, men det beror väl kanske på lymfvätskan får jag hoppas.
Medans jag låg där blev jag så sugen på stekt special...jag kan bli så där barnsligt sugen på det ibland. Och det bar sig inte bättre än att det blev det till lunch. MUMMA. När jag och C var på City Gross härom dagen efter hon övat på barnhabeliteringen så hittade C denna senapsflaskan (bilden), det är hennes favvo senap. Och jag får hålla med, den slår till och med dijon senapen.
Jag undrar om jag kan börja och ta mer vätskedrivande på eget bevåg. Jag slutade förra lördagen och hade då ätit det i två veckor. Tål att tänka på.
Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Nu blev jag hungrig när jag se specialaren hoppas allt är väl med dig kram Jenni

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut det där ;) Jag tycker det är så roligt att du längtar efter mat nu. Ett gott tecken på att du gör, om än små, framsteg mot tillfrisknande.
    Om BH'n, som sjukgymnasten rekommenderade fungerar,tycker jag den är väl värd pengarna. Men visst är 1000:- mycket pengar. Känns klart extra tråkigt, när man inte köper `vanliga BH-ar´till det priset.
    Jag tycker inte du skall mixtra med vätskedrivande medicin, utan att först prata med läkare eller apotekspersonal.
    Trevlig helg!
    Love!

    SvaraRadera
  3. 1ooo kr... ja du..... det e pengar det... men det bästa ska ha det bästa.... :-) Qram

    SvaraRadera