måndag 24 januari 2011

Helgen med varm smörgåstårta och P besök!

I fredags var jag ganska trött efter jag varit i Värnamo hos sjukgymnasten. Tyvärr blev det inte mycket vila innan vi åkte en sväng till "mitt" Hånger på julbord. Det var mycket roligt/trevligt och framför allt att träffa ALLA.
Det blev lite mycket ett tag, jag började att kallsvettas och jag gick undan.
Vår fd jobbarkompis mysiga/goa L hade gjort julbordet och det var jätte gott.
Vi var hemma ganska tidigt, skönt. Jag vet ju att jag blir som ett lakan dagen efter om jag gjort minsta lilla extra dagen innan. Jag har gått ner 1,5 kg sedan i fredags...jag undrar om det kan vara lymfvätskan som börjar lämna kroppen. Eller om det är ngt annat. Jag har ju överflöd på kilon, men jag hoppas i all fall att det är lymfsystemet som börjar att fungera. Jag är ff väldigt svullen och värken är kvar i musklerna. Sjukgymnasten sa att det är lymfvätskan mellan huden och musklerna som gör att det värker. Sedan har jag ju värk kvar från cellgifterna, hoppas att det lägger sig snart. Känner mig som en gnällig malkvarn just nu...vilket de påpekar här hemma också...vilket också är förståligt, de är väl fruktansvärt trötta på mig vid detta laget.

I söndags kom min goa P på besök. Vi satt och pratade länge, det var skönt att få prata av sig...TACK! Hon hade varit och köpt denna otroligt vackra bukett till mig. Det är en riktig P bukett :) rosa skira fina vackra färger...precis som hon är! Det är svårt att ta kort men blommorna är 7 cm i diameter.....OTROLIGT vackra.
Svenska kyrkan anordnar matlagningskurser för män och K skickar ut inbjudan från kyrkan och är med varje torsdag och lagar och äter :). Vad jag har förstått så tar det inte lång tid innan platserna blir fullbokade. Vi brukar bli försökskaniner här hemma, inte mig emot, men med barnen är det lite svårare med ibland, i alla fall C. I lördags när jag var så väldigt trött och det var allmänt deppig dag för mig så gjorde K kvällsmaten. De hade lagat på kursen varm smörgåstårta "husförhörstårta" och äppelpaj med cornflakes i....och det var gott kan jag berätta...mumma! K hade lagt till annanas överst. Så här kommer en hälsning till roliga P.C från Hånger som är med på kursen *leeer, skratt* Här är bevis med bilder och allt!
Ni får driva på så att sista gången blir med fruarna i år igen. Jag kunde ju inte gå förra våren ju...var ju inte bra då!!
Recept på bl.a äppelkakan






2 kommentarer:

  1. Gnäll du på !!!!! Ingen kan ju känna vad andra känner liksom och då e´de´ gött och "bubbla över" ibland. Du har ju så mycket positivt att komma med oxå.Vi är många som beundrar din kämparanda och din humor. TACK för mycket go´ och lärorik läsning vännen !!! g

    SvaraRadera
  2. jag hoppas att det var gott med maten.

    SvaraRadera