fredag 7 januari 2011

Ultraljud av hjärtat

Idag är det dags för ytterligare en "vägkanare" upp till Jönköping och Ryhov. Jag skall göra ett till ultraljud på hjärtat. Jag har samlat på mig vätska och är lite för mycket anfådd tyckte läkaren. Så de ville kolla upp det. Bra, men jag tror inte att det är något, min kropp är säkert bara så körd rätt ner i avgrunden och behöver "repareras" sakta men säkert. Min trötthet vill inte släppa. Jag var med C på skridskobanan här i Forsheda en liten stund i onsdags jag stog vid rinken...och när jag kom hem var jag helt slut. Somnade 20.30 och sov till morgonen därpå till.....10.00...... I kväll är det planerat att vi skall till våra vänner. Som barnen har väntat... Det skall bli roligt!!!!

Jag började få lite, lite fjun på huvudet, men nu har det rykt av mer än innan *surt* för jag trodde att det skulle komma lite. Men det är ju en av biverkningarna på cellgifterna så det kommer att ta tid antar jag. Har ff inte gått och klippt till peruken, men jag får väl ta och göra det snart när jag orkar gå iväg. Den är för stor för mitt huvud och den känns inte som "jag". Jag känner mig som något katten har släpat in och kräkts upp när jag har den på mig. Skulle kanske tagit en rastaperuk i alla fall...och nu är pengarna indragna vid årsskiftet till en ny....man fick välja två för en viss summa pengar...men jag kom ju inte iväg i december för att göra det...

Jag skall gå och vila lite innan barnen vaknar...sedan dags att göra sig i ordning. Kanske vi kunde träffa mamma o pappa en runda när vi ändå är där uppe. Men jag har ju varit förkyld och är ff täppt i näsan ( använt nezeril i 1 mån :/ ....) men de får bestämma. Mamma är på patienthotellet dessa dagar och hälsar på pappa igen. Måste vara trevligt för hnm när hon kommer upp. Han har ju så svårt att prata och blir trött bara man pratar med hnm lite lite i telefonen. Idag fredag är det hans sista strålningsdag...men han får 2 st strålningar på samma dag....usch!!! Stackare!!! Måtte de ge hnm bra smärtlindring när han är färdig!!!!

2 kommentarer:

  1. Styrkekramar, kör försiktigt. Qramar

    SvaraRadera
  2. Tänker på dej!
    Vi ska också till Jkg idag, fast i betydligt trevligare sammanhang!
    Jag inser hur mycket jag har att vara tacksam för!
    Och hur fantastisk positiv och tålmodig du är!
    Du är ett föredöme för oss andra gnällspikar!
    Önskar dej allt gott!
    Kram min vän!

    SvaraRadera