söndag 2 januari 2011

GOTT NYTT ÅR!!!....Dålig start på nya året

Nyårsafton tillbringade vi hemma, både jag och våra vänner vi skulle till var sjuka. Jag sov tre timmar efter vi hade ätit för att orka vara uppe vid tolvsaget. Men vi skall till dem på fredag om vi alla är friska. C beställde räksoppa till förrätt för det hade hon ätit en gång när hon var på bröllop, så blå bands räksoppa med räkor i fick det bli. Och sedan åt vi porterstek som skötte sig själv i grytan och C hade gjort små kladdkakor (6 st) i små aluminium som vi åt till efterrätt.
Jag har blivit förkyld...typiskt, men jag har inte fått mer än 37,8 i feber...än. Max är 38 för att bli inlagd!! Det är därför jag kännt mig så totalt under ytan. Jag har väl träffat någon som varit förkyld utan att jag vetat om det !!!!!! :(
Just nu är det de mest infektionskänsligaste dagarna, jag hade hoppats att Zarzio sprutorna skulle hjälpa mer än vad de gjort. Biverkningarna bara förstärks mer och mer...när skall det någonsin vända? På nyårsdagen sov jag i princip hela dagen, utom när det var mat. Jag gick vår gata fram och tillbaks för att få lite luft i lungorna...men vad trött jag var sedan, det är väl inte 100 meter ens...
Har förstått att jag måste ha varit 2010 års mest klagande person...tråkigt men jag skall försöka att lägga band på mig! Annars kan inte 2011 bli värre än 2010 varit, ELLER!!!!!!
Någon tror att bara för att jag fått sista behandlingen så skall det bli bra snabbt...men så är det tyvärr inte. Cellgifterna bröt ner kroppen mycket mer denna gången och minst 1 månad innan jag känner att jag är på benen vanligt igen ( typ inför en behandling) trodde de på onkologen. Om jag inte får någon infektion förståss...då tar det längre tid, så denna förkyldning som börjat hoppas jag går över relativt snabbt!
K har varit uppe på skridskobanan med barnen och åkt. C är överlycklig för förra året fick hon inte åka skridskor, pulka eller inget alls...pga att hon opererades på sommaren. Så för henne är det glada dagar när hon får åka. P får försöka att lära henne använda klubba. Det som behövs bara är några nummer större skridskor både för P+C. Galet vad fötterna växer. Man skulle ha skridskor och skidbytardagar kanske...något att tänka på till jobbet kanske...nä inget jobbtänk nu för nu skall här kureras!!! Inga stressande jobbartankar här!!!! FY TINA!!!!
GOTT NYTT ÅR TILL ALLA SOM LÄSER BLOGGEN OCH JAG ÖNSKAR ER ETT ALLDELES FANSTASKTISKT 2011...VI SES!!!!!

8 kommentarer:

  1. Jadu vännen...nu lägger vi 2010 åt sidan och hoppas att det nya året innebär något nytt och gott för dej !!! Du har inte klagat, du har sagt som det är och hur du känner !! Det uppskattar vi. Om nu mina bamsekramar hjälpte så skulle jag bli jätteglad men dom gör väl inte det. Fast jag skickar många ändå. KRAM!!!!!!!!!!!!!! G

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med förkylningen, hoppas du piggnar till snart. Vi hoppas på ett mycket bättre år att se fram emot 2011! Många kramar från Jessica i Hånger

    SvaraRadera
  3. Om du har klagat,vad har då en annan gjort? Som G skriver, du har bara sagt hur det är. När man själv bara vill klaga är det bara att tänka på dig, du klagar inte i första hand. Vi borde nog alla få lite av din positivitet. Jag önskar dig och din familj ett bra 2011 och jag är övertygade att det kommer bli bättre. Kramar till dig från mig/ Caroline

    SvaraRadera
  4. I kampen mellan klippan och forsen vinner alltid forsen - inte genom styrka men genom uthållighet (H Jackson Brown)

    Jag önskar dig allt gott Tina och din goa familj detta nya år. Fortsätt som du hittills gjort, kämpa på med allt du kan. Kram kram

    SvaraRadera
  5. Klaga på.... du om nån får det.. 2010 e nu borta.... fram med 2011.... 2011 kommer att vara ett bättre år..... Styrkekramar från mej....

    SvaraRadera
  6. Det där var ju från Mej.. men mitt namn kom bort... Qram Marlene

    SvaraRadera
  7. Jag önskar dej ett 2011 när allt bara vänder!
    Önskar att all värk och trötthet ska försvinna!
    Önskar att all ork kommer tillbaka
    Önskar att ALLT ska bli bättre!
    Önskar dej allt GOTT!
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Nu har vi 2011 och det måste bli bättre, men allt tar sin tid. Du klagar verkligen inte.
    Du är possitiv och tapper och tänker alltid på dina barns bästa. Nu vill jag önska dig allt gott, detta nya år.
    Kram Gertrud

    SvaraRadera