fredag 18 februari 2011

Ont i natt

Efter den jobbiga bortoperationen av port a carten i går så var det väntat med en jobbig natt :(
I går kväll ringde jag till akuten för att rådfråga vilken av mina tabletter efter bröstoperationen jag kunde ta. Jag hade nämligen kvar hemma. Hon tyckte att jag skulle ta Oxycontin en slagas lätt morfintablett. Den verkar i tolv timmar också så den skulle vara hela natten. Jag har även tagit en på förmiddagen idag, men jag blir såååå trött av den och lite yr i huvudet och nästan lite illamående, blev det förra gången också. Men det var tvunget att ha något starkare för det gör galet ont. Tar nog en i natt med innan jag somnar. Det har blött en del från såret, hoppas bara det inte blir mer jag vill ju inte lägga om det själv och pilla på det nu när det är helg.

Idag var C och en kompis från Hånger på Pizzerian här i Forsheda (själva) och åt pizza till lunch. Det är första gången hon gjort något sånt själv och lite pirrigt var det om hon skulle våga... *leeer* men det blev en mysig avslutning på sportlovet.

2 kommentarer:

  1. Många kramar på dig Tina från Jessica i Hånger

    SvaraRadera
  2. Tur att det inte varit så galna människor under hela din sjukdomstid. Du får verkligen stå ute med mycket elände.
    Lite bättre idag, hoppas jag.
    Kram

    SvaraRadera