torsdag 17 februari 2011

Vilseledd på sjukhuset :(

Besöket på sjukhuset idag var inte någon hit. Jag var bara ditkallad för att plocka bort porta charten, dosan i bröstet. Detta stog inte på kallelsen, vilket sköterskan som assisterade sa att det skulle ha gjort. Så jag visste inget, var inte mentalt förberedd på detta. Porten satt väldigt långt in, vilket var meningen för att den inte skulle stötas ut. Jag har inte haft ont av den och den har varit jätte bra.

Läkaren hade problem med att plocka ut den. Han fick bedöva tre gånger...innan han var färdig. Sista bedövningen satte han direkt i det öppna såret mycket djupare mot bröstbenet, längre in än de brukar göra. Han fick t.o.m klippa/skära under porten för att den hade kapslat in sig så dant, den ville inte släppa. Han sa att han var rädd att slangen skulle fastna så han fick skära djupare än vanligt...Mina vanliga tur eller....usch. Vi bad att jag skulle få något starkare tablett för att dämpa smärtan när bedövningen gick ur. Jag vet av erfarenhet sedan innan att det gör fruktansvärt ont när det läker eftersom jag har opererats där två gånger tidigare. Men han svarade att det får jag inte, det behövs inte, det gör inte ondare än ett skavsår på foten......jag behöver väl inte säga mer här på bloggen vad jag tycker om det......................................!!! :......(

Jo just det. Vi skulle åkt till stugan i fredags. Vi kom in och satte på vattnet och såg att vi hade fått vattenläcka. Så det var bara att försöka att ordna det så gott det gick och kontakta försäkringsbolaget och sedan sätta sig i bilen och åka hem igen.... HALLELUJA...LIFE IS GOOD!!!

Är just nu så skit trött på allt....besviken på en del personliga handlingar!!!.
Är även besviken på att jag inte fick veta att de skulle plocka bort porten idag för då hade jag kunnat informera de på vattenträningen att jag kunde skjuta fram träningen. Nu missar jag två gånger på raken.

Hade ingen att ställa alla mina frågor till idag angående biverkningar av cellgifterna mm.

7 kommentarer:

  1. Lilla vännen...
    Kramar om <3
    //Bark

    SvaraRadera
  2. Fy vad kämpigt det är ibland kram Jenni

    SvaraRadera
  3. Alltså... hade vi bott i USA så hade man stämt den där läkaren... jag lider verkligen med dej... nästa gång (hoppas inte det) ska du inte gå därifrån förrens du fått värktabletter... behöver du hjälp med att Strejka ut och inte sitta själv.... hör av dej.... då kommer jag... Styrkeqramar

    SvaraRadera
  4. Men snälla nå´n................har inga ord/g

    SvaraRadera
  5. "det gör inte ondare än ett skavsår på foten....."
    stackars läkare, vilka fruktansvärt trånga skor han/hon måste haft på sig.
    Hjälper inte Alvedon mot den `lindriga´värken, tycker jag du skall ta kontakt med "din" läkare i morgon.
    LOVE!!

    SvaraRadera
  6. Jag har inte ord för detta, tycker att du råkar ut för det mesta. Många kramar, hoppas de lindrar lite Gertrud

    SvaraRadera