måndag 19 november 2012

Vem har civilkurage?




Just nu är jag helt down i kroppen. Jag har så mycket värk i både, armar, ben, knän, och framför allt i svanken. Jag har tagit en massa tabletter men det släpper inte. Och idag har jag svullnat igen jätte mycket. Jag har mina benstrumpor, armstrumpor och handskarna, ja, jag känner mig som en robot. Jag känner igen värken i ryggen och knäna, det är samma slags värk som jag fick av Taxotere ( cellgifter) behandlingen. Hoppas att jag snart kan gå till sjukgymnasten. När alla röntgensvar är klara så ska jag ringa tillbaks till hnm och beställa tid.
* * * * * * * * * * *
Men nu något helt annan som gör mig riktigt  FÖRBANNAD!!!!! Så jag ser tokrött i blicken.
Vem har civilkurage? Premieras/uppmuntras man för visat civilkurage? Bara om du är vuxen!
Hur mycket civilkurage har jag och du? Vem skulle gå emellan om någon slogs eller om någon slog ett barn offentligt? Vem skulle larma om de bevittnade en misshandel av en människa el djur? Vem skulle gå emellan och de såg ett barn mobba ett annat barn? Eller en vuxen mobba en annan vuxen?
Vem skulle säga till om de såg någon snattar i affären, eller för någon annan? Hur lär vi våra barn civilkurage? Vad händer om någon mot förmodan skulle visa civilkurage?
En del står upp för vad de ser, men långt ifrån alla!!!!

 Jag lyssnade på intervjun som damen som är 87 år gammal gav i helgen. Hon blev nedslagen av ett gäng ungdomar i övre tonåren för att hon sa till dem för de misshandlade sin hund som de hade med sig. Detta skedde i Helsingborg. Ingen såg något, ingen larmade polisen, Helsingborg måste varit folktomt denna dag!!!!!
Jag vill att du lyssnar på den 87- åriga damens intervju, den är bara 6 min lång och det är fruktansvärt!!! . TRYCK HÄR

2 kommentarer:

  1. Hej Tina,
    Först en bamsestyrkekram. Hoppas du mår bättre snart! Själv har jag också mycket ont i kroppen nu. Mest i ryggen. Jobbigt.
    Jag fick slå upp ordet Civilkurage i ordboken. Trist att sånt händer. Jag minns när jag var en scoutledare (var 17 år då) och det kom ett gäng som skulle slå oss. Jag skickade alla våra elever upp till huset och dessvärre den andre ledare sprang upp med dem och lämnade mig ensam. Jag blev slagen med ett metallrör på låret och det gjorde hemskt ont. Haltade upp i huset utan att visa känslor. In i badrummet och då brast jag i tårar. Jag förstår inte vad finns i huvudet på somliga. inte hjärna i alla fall. Jag sa upp mig efteråt..
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej

    Jag vill bara informera dig om en kvinna som kopierar dina blogginlägg och lägger ut dem som sina egna!

    http://www.simplesite.com/Uppercut/21830118

    Måndagen den 10 december lägger hon ut en kopia på din blogg den 19 nov.

    Hälsningar Fia

    SvaraRadera