lördag 3 november 2012

Resultat på scintigrafi röntgen

Vi hade glömt att ta in posten i går och idag när vi kollade så låg det ett brev från kirurgen.  Oj vad mina händer skakade när jag öppnade brevet, jag skummade igenom det och jag fick läsa om det en gång till från början, och Ulrike hade skrivit, Jag har mycket goda nyheter till dig! Redan då förstod jag att det hade gått bra. Och allt såg normalt ut, ingen misstanke längre att det kunde vara metastaser. PUSSSST!!!!!! Vilken otrolig lättnad.  Låt oss göra vååågen för detta fantastiska resultat. YAY!!! 
    smileys/partysmilie4.gif 
Vi pratade om Rosa Bandet Galan på jobbet, och jag berättade att jag liksom många andra hade skrivit och planerat min egna begravning, och att jag redan hade sett ut vem som skulle sjunga. Grejen är ju den att jag har ju inte tillfrågat vederbörande om de vill sjunga, men en av dem som  i så fall skulle ha sjungit (min önskan) är killen som sjunger i kyrkan i kväll här i Forsheda på ljuständningen. Och då hade jag velat att han skulle ha antingen som en bro över mörka vatten, eller goin´home, här är det pappa Bue Viking jazz band som spelar den, Crazy...??? I know!!!!  Vad tycker du? lyssna HÄR  Jag är all lyssnare när det gäller musik, allt från Jazz----Hosue musik---ballader--pop---rock. Nästan allt utom opera.
___________________________________________________
Tankarna denna helg går till alla dem som inte finns hos mig här längre. Morföräldrar, mostrar, morbröder, farföräldrar, ungdomar som gått bort tidigt, övriga släkt och vänner, ja ni är många som fattas mig. Helgen ger tid för eftertanke, hur jag så gärna hade velat plocka ner några av er och bara fått en tid till med er. Jag funderar på när försvinner det att man inte t.ex ska ringa och berätta eller åka förbi när vi är ute och åker och de finns inte mer, jag vet om det men ändå finns tanken där, fånigt, ja jag vet, men det är väl för att man hade så mycket gemensamt med just de personerna. 
Barnen pratar än i dag om när vi var i Falkenberg och hälsade på min moster och morbror, de hade så god kontakt med barnen och oss. Usch, det bränner i bröstet när jag tänker på det, likaså min mormor och morfar. Jag är yngst i kusin skaran, det är kanske därför jag var där ute extra mycket. De var barnvakt när jag och Magnus var små och vi var där ute och hade det kul. Likaså gör barnen idag. Min morfar tetades med mig på ett sådant underbart sätt, och när jag idag ser min pappa göra lika dant så vämer det i hjärtat. Och jag gick mycket med min mormor och fixade och donade, lika så gör Cajsa. Jag hade kniv och täljde på div saker, Cajsa har en sax och är i växthuset. Phille och morfar har samma intresse för fordon som går fort. Så där har han en jämlike.
 
En av mina favvo julsånger är koppången och här är några rader ur den, jag tycker att den passar in  nu denna Alla helgonna helg. Vill du lyssna på den kan du trycka HÄR 
 
Här är stillhet och tystnad
nu när marken färgats vit
Från den trygga, gamla kyrkan
klingar sången ända hit

Jag har stannat vid vägen
för att vila mig ett tag
Och blev fångad i det gränsland
som förenar natt och dag

Och ett sken ifrån ljusen
bakom fönstrets välvda ram
Har förenat de själar
som finns med oss här i tiden
Och jag vet att de som har lämnat oss
har förstått att vi är
liksom fladdrande lågor
så länge vi är här...

 
 
 
 
brasor/Feuer03.gif
 
 

4 kommentarer:

  1. Hej gumman det var en stor lättnad, gud vad skönt.
    Jag har inte fått mitt svar. Hoppas jag får det på måndag. kramis

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis till högsta vinsten :-) Njut nu ordentligt resten av helgen Tina.

    SvaraRadera
  3. Grattis till ditt positiva svar! Tack för allt fint du skrivit om denna helg! Man tänker ofta på de som inte finns bland oss längre. Man måste ta vara på dagen. Carpe Diem Ha det bra Tina o hela din familj! Kram Rosa

    SvaraRadera