lördag 8 december 2012

Halleluja moment...Julkonsert

I kväll var det dags för julkonsert i Missionskyrkan. Folk verkligen vallfärdade dit. Och det var ingen dålig julkonsert, god värld. Vilka solo artister, vilken kör vilket komp med bas, trummor och piano. Och framför allt, vilket drag det var. Samtidigt som de framförde en dramatisering varvade de med fina julsånger. Som slutnummer framförde de välsignelsen och jag rös över hela kroppen, och när pianisten Jörgen drog på i slutet då höll jag på att börja gråta. Det var så mäktigt, pampigt och Halleluja moment !!!!
TACK!  nu när jag kom hem hade jag sådan energi och var så uppfylld av musik att det känns som om jag skulle kunna springa ett maratonlopp. Rätt sorts musik är också medicin!!!!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig känsla måste det ha varit. Musik är väldigt bra för läkning. Sör kropp och själ.
    Ha en fin andra advent. Kram <3

    SvaraRadera
  2. Att fylla sig med musik och andlighet är den bästa "fyllan" och en stor energikick.

    Kramar

    SvaraRadera