måndag 31 december 2012

Gott Nytt År blogghälsning, HAPPY NEW YEAR,

det finns vackra stjärnor uppe i himmelen
det finns vackra änglar nere på land
det finns vackra själar runt omkring oss
men den vackraste av allt är att få finnas här tillhand


det finns tid i livet man inte kan stoppa
det finns saker man kan ångra att man gjort
det finns stunder man vill leva i för alltid
men stunderna att finnas här är för mig
...otroligt stort

Jag ser inte gärna tillbaks, men gärna framåt. Det har varit två otroligt jobbiga år, och jag vill inte på något sätt ha tillbaks den tiden. Ogjort, ja, är det en erfarenhet rikare, ja. Har jag varit längre ner i avgrunden, nej. Mycket har varit slitit och jobbigt som för många andra, alla har vi våra sorger att jobba med, att försöka att lösa.
 Så jag önskar att ett 2013 ska bli ett bra år. Jag har inga nyårslöften, jag förändrar hellre under tiden om det behövs...
Förändringarna för att jag ska kunna arbeta mina numera 83 % nu efter nyår är
att: dra ner på socker, försöka låta bli att äta kakor (bara då och då), ut och gå minst ngn gång i veckan om ork finns kvar (i.o.f välbehövligt om jag ska orka med arbetet), köra med mindfulness för att kunna varva ner, komma ifrån tankarna som stressar mig så otroligt ibland. Och framför allt: LYSSNA PÅ MIN KROPP, DEN BESTÄMMER HUR JAG MÅR.


Jag vill tack för ett fint 2013 som varit bra på många sätt. Att få den fina respons jag fick när jag kom tillbaks till mina grupper--underbart. Tacksam för att jag inte fått några metastaser. Tacksam för familjen/släkten som finns runt mig. Tacksam för alla nya kontakter med människor, och tack till er som läser bloggen och berättar el skriver att den ger er något, det blir jag så otroligt glad för!

Så ett gott slut på 2012 och ett gott nytt år 2013.
Kramar i massor till er alla.



1 kommentar:

  1. Smyger in och önskar dig en god fortsättning på det nya året, må det bjuda på glädje!

    Kram!

    SvaraRadera