måndag 24 december 2012

Önskar er alla en GOD JUL

Jag önskar er alla en fin julhelg. Jag tänker speciellt på er som håller på med cellgiftsbehandlingarna.
Hoppas att biverkningar och strul ligger lågt så ni kan umgås med era familjer.
Jag har just kommit hem från kyrkan där vi har haft samling kring krubban. Det är roligt när barnfamiljer kommer och hjälper till att klä krubban. Idag sjöng Cajsa två solosånger Stjärnbarna och Halleluja.

God jul!

I jultid fylls hemmet av värme och ljus
Tomtar och änglar gästar mitt hus
I luften doften av gran och en
Hjärtan och kulor dekorerar var gren
Pepparkakor och saffransbak
Snön ligger tung på mark och tak
Julmusiken ljuder så skön
Och ännu står granen rak och grön
Julskinkan avnjuts på julebröd
På bordet en duk som är härligt röd
Varenda år under juletid
fylls mitt hjärta av julefrid

2 kommentarer:

  1. God fortsättning. Jag fick min 1:a behandlingen för snart 2 veckor sedan och den andra ska jag få den 3/1. Har inte mått illa bara lite trött. Jag hoppas jag får må så här bra resten av behandlingarna.Gott nytt år på dig. Kommer att följa dig på din blogg :) /Annika

    SvaraRadera
  2. Tack för "mötet" för några veckor sedan.
    Jag hade önskat mig någon att prata med, och som gått igenom
    detta canser-elände, och så kom DU!
    Hälsningar om GOTT NYTT ÅR från apotekstjejen

    SvaraRadera