fredag 21 december 2012

Skolavslutning och svar på röntgen

Idag var det dags för skolavslutning. En mycket välbehövd sådan, för alla. Ja, det har varit en tuff termin på många plan, för oss alla. Som vanligt sjöng barnen i de olika klasserna fint. Men det om var extra roligt var när en flicka i elevrådet lämnade över inte bara en utan en-hel-hög, närmare bestämt fem olika goda chokladkartonger till Klas och som flickan sa, till personalen i kyrkan. Så roligt, detta fantastiska samarbete mellan kyrka och skola. Innan avslutningen började hade vi bestämt jag och Klas att det skulle tändas ett ljus för de drabbade i massmordet i New town.
Rektor Agne valde att tända ljuset för hela skolan, jätte fint.
Agnes tal till barnen i år var jätte bra. År 6 får betyg nu till jul och han berättade bland annat att man ska inte titta sig blind på pappret för det är "bokstäver på papper". Och de bokstäverna berättar inte egentligen hur det är, hur man är som person- vad-man-kan. Och, att barnen skulle vänta med att öppna kuvertet tills de kommit hem.

Därefter började gudstjänsten. Och ja, Klas höll en julhälsning till barnen genom att ta på sig sina "julkläder" och prata med barnen om de olika tingen på hans kavaj. Tror att det blev uppskattat.
************************
I dag på jobbet kom en jobbarkompis, Mia med en julklapp...en sak som jag läääänge velat köpa men inte prioriterat. Det var en fantastisk stor kudde i fårskinn, detta bara för att hennes son fick följa med på Swedish House Mafia. Jag blev så glad att jag började lipa---igen.  Den är jätte fin och skön och vacker.
TACK!
*************************
Jag vet inte om jag har berättat att provsvaret på magnetröntgen har kommit, men YIPPIE, det var inga metastaser. Det enda de såg var att en kota var nedsjunken och lutade för mycket åt en sida tryckte på något. Detta kan kanske bero på när jag blev på körd i bilen på sidan. De har skickat det vidare till ortopeden för att de ska kolla på det. Domningarna i fingrarna kan komma här ifrån så, nu vänta och se...
I morse fick jag ringa tandläkaren, Cajsa har haft så ont i tandköttet och var illröd. Hennes tand ville inte släppa och det blev mer och mer irriterat. Slutstatus....hon fick akuttid och de drog ut två stycken som tryckte och bar sig illa åt i munnen....
Duktigt!
 
 

1 kommentar:

  1. Hej Tina,
    Jag är riktigt glad för din skull att inga metastaser syntes! Vilken bra Julklapp!

    Önskar dig och de dina en riktig God Jul!
    Kram från Tali

    SvaraRadera