lördag 24 maj 2014

Mammografi och avslutning

Efter en ganska så sömnlös natt med ett åskoväder som heter duga, är jag uppe med tuppen för att bege mig till Värnamo för den årliga mammografiundersökningen. Jag fick avboka tiden jag fått, då jag var med som klassförälder upp till Göteborg med Cajsas klass. De skulle skicka ut en ny tid men hade missat detta, men allt löser sig ju alltid, tänk positivt. Jag ringde i torsdags och sa att jag tar vilken tid som helst bara det blir innan måndag då det är det årliga återbesöket på Kirurgen hos Ulrike. Fin fint, fick en tid idag lördag. Hinner göra denna mammografi innan det är dags kl 14.00 för terminsavslutning i Kärda för alla barngrupper i Forshedabygdens församling. Det blir tipspromenad, barnen sjunger lite sånger och man njuter av fikakorgen man tar med sig.
I går var det avslutning på matlagningskusen som varit på våren. Denna gång var vi på Herrestad hos Ann-Sofie Thern som hållit i kursen. Grillade och njöt av den fantastiska miljö som det  bjuds på där ute.

Magnifik och magisk solnedgång!
Shooo... dags att bege sig! Lite nervösa fjärilar i magen har jag allt! 

Tack för att du läste. Sol på dig!
Qram/ 
Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar