måndag 12 maj 2014

The show goes on...

Det var ett tag sedan jag bloggade nu. Livet rullar på och jag och barnen har landat i den nya lägenheten. Många bitar håller på att falla på plats. Livet är inte spikrakt heter en bok av Reftel, jag brukar använda den i jobbet i samtal med ungdomar. Den är en utomordentlig bok att ha i grupperna. På tal om ungdomar så går det i racerfart nu. Phille håller på med sin House musik och i bolaget Casual music. Låten Dirty Sax är vilande på Spotify, någon annat är på gång...något annorlunda och...ja spännande!!!!! Återkommer när allt är klart!
Cajsas klass har just varit på klassresa i Göteborg där jag var en av föräldrarna som var med. Denna fantastiska klass och fantastiska föräldrar.
Jag själv mår alldeles prima...jag har återupptagit kontakten med min barndomsvän Jenni. Vi höll ihop i Anderstorp från mellanstadiet och uppåt. Gick samma linje på gymnasiet och var på samma fester och levde livet. Vi har dock inte samma uppväxt, olika slags familjer och värderingar men vi gillade varandras sällskap. Vi kompletterade varandra, mycket. Jag sprallig och lugn med båda fötterna på jorden. Jenni den filuren, lite flurrig och rektorsbarn med allt vad det innebär :)
I alla fall var jag nere hos Jenni i Kalmar förra helgen och hälsade på. Jag träffade hennes underbara dotter som vi spenderade en del tid med. Hannah, som hon heter skrattade mycket åt oss 45 åringar, vi fortsatte där vi slutade 1987...samma gester, samma argument, samma stil. Jag njöt i deras sällskap, TACK!
vi var ute på kvällen och fröjdade oss... o´Reilleys, Krögers och till sist på Harrys. Tänk att jag fick upp Harrys stamkund på dansgolvet...trots att vederbörande aldrig dansar på Harrys....go girl!!!

I kväll ska jag in och lyssna på Markus Birro i Värnamo. Har länge längtat efter att lyssna till denna man.

Den 26e ska jag på den årliga kontrollen hos cancerläkaren, denna gång känner jag mig tryggare än någonsin. Så underbart...så underbart!!!!

Ha de bäst och lev väl
Tack för du läste


2 kommentarer:

  1. Härligt inlägg Tina! läser dom även om dom inte kommer så ofta. <3

    SvaraRadera
  2. Verkligen härlig läsning!

    hälsningar
    ifrån en nära släkting...

    SvaraRadera