söndag 25 maj 2014

Shoo...YES...fint resultat på mammografin

SHOOO...YES YES YES mammografin visade ingen förändring eller några knölar, så skönt. Det var med lätta steg jag gick ut genom dörrarna på mammgrafin. Sköterskan visade mig bilderna de tog för det är inte mycket hud kvar minsann att ta mammografi på...hon drog och drog och drog, visst känns det...men jag är ingen vekling hahaha. På monitorn visade det sig vara två klara streck, liksom som om hon gjort en markering. Jag frågade naturligtvis varför hon markerat. Oh, nej sa hon, det är två klämmor som du har i den lilla muskel du har kvar. Vaaa sa jag, har jag, hade jag ingen aning om. Varför då? De har häftat upp muskeln där de inte kunnat sy el dyligt sa hon och log. Men, jösses sa jag, jag har ju inte kännt något. Nej då, de känns inte berättade hon.

På eftermiddagen kom den trogna skara människor som brukar komma på avslutningarna. Jag pratade med en mamma underbara "J"om mammografin och om de så kallade klippsen. Då säger hon fyndigt, är de gjorda av metall så när du passerar en metalldetektor så ger det utslag...? Och sedan brast det ut i skratt...vi skrattade så vi tjöt...jag fick en bild framför mig att när jag passerar en dörr med magnetism i, så flyger jag som en pallevante rakt in... kabooom smack in i magnetväggen, likt en flygande superkvinna i raketfart och fastnar som en loska högt upp på magnetväggen!!! Man har inte roligare än man gör sig sörru!
En av föräldrarna reste sig upp och tackade för terminen och sa så underbart fina ord om mig, jag blir rörd. Hon överlämnade en present från föräldrarna. TACK SÅ HJÄRTLIGT MYCKET!
Jag älskar er! Tack att jag får ha barnen i mina grupper <3 p="">Barnen sjöng fint och de gick på tipspromenad och vi smaskade på vår medhavda fikakorg. Mysigt!


 Föräldrarna känner mig väl, vi pratar om livets stora och smått. Vi kan skratta och gråta tillsammans. Vi bjussar på oss själva och det är så äkta fina möten varje vecka i dörren när de hämtar lämnar eller kommer på underbara KNATTE CAFÉ. Jag har fått smeknamnet OCAB-TINA då jag får sanera efter bebbarna på Knatte café...hahaha. Ni är sköna! Måste visa den fina ljuslyktan jag fick! Visst är den fin, fint budskap!

Efter mammgrafin och avslutning så åkte vi in på karnevalen, Cajsa hade med sig en vän in. Och jag passade på att unna mig ett par nya skor, leeer...måste ju fira att mammografin gått bra. Vi firade med bakelser på förmiddagen också...fira vad som firas kan!!!!
Tack för att du läste, lev väl och Qram på er
grattis alla mammor på morsdag!
/Tina

1 kommentar:

  1. Thank God!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Bästa Morsdagspresenten du kunde ge mig.

    Den ljuslyktan, med sitt fina budskap, bör tändas varje dag.

    LOVE!
    Mamma

    SvaraRadera