onsdag 13 april 2011

C´s kalas och lite av varje.

På c´s kalas dansade de bl.a limbo. Här är det C som försöker komma under ribban. Barnen var jätte duktiga och P och J försökte också. Jag nöjde mig med att ta kort ;) Vad är ett disco utan bra musik. P & C hade tagit fram musik veckan som skulle passa bra. Bashögtalaren och musiken dunkade på medans barnen dansade för glatta livet.




C´s klass var bjudna och varför vi hade kalaset nu var för att i somras fick hon inget inte året före heller för då opererades C. Så det har inte varit något kals sedan F-klassen. Och vid ett tillfälle så sa vi att hon skulle få ha kalas i januari, februari då cellgifterna är klara och jag mår bra... Det jag inte visste då var hur dålig jag skulle bli och vilka biverkningar som skulle hänga kvar i kroppen. Men allt gick jätte bra på kalaset. Mamma, pappa och C dukade på torsdagen innan och satte upp ballonger och möblerade om. Och på kvällen så hjälptes vi åt att plocka undan och J & P var kanon duktiga. Helt otroligt att se hur J & P fick fart på ungarna när de dansade... en fröjd för ögat. När vi kom hem så la jag mig att sova direkt....och sov i 14 timmar ZZZzzZZZ. Alltså C´s klass är helt otroligt goa, de är roliga och så himla sociala och trevliga och det bjöds på många tokroliga skratt under kvällen. Barnen har en bra lärare, som månar och tar bra hand om barnen, de är så otroligt sammansvetsade för att vara en så stor grupp. Hoppas bara vi får behålla henne som klassföreståndare i klassen...!


Veckan innan var jag som vanligt på lymfmassage och denna gång hann hon inte med hela kroppen. Vi skulle mäta för nya strumpor som skall beställas. Och på måndagen var jag på vattenträningen men, det var en kvinna med en patient där, och hon var så totalt vrål förkyld och kunde knappt prata och hostade och nös och snörvlade och snöt sig hela tiden. Och som jag trodde så smittade hon ner en del av oss för vi var mindre antal än förra gången. Jag blev naturligtvis förkyld...
Så idag får jag inte lymfmassage heller, mycket dumt för jag är så otroligt svullen i kroppen och magen och i fötterna, armarna...usch allt. Man skulle kunna tro att jag är gravid, samma sorts svullnad. Men jag får åka in ändå till sjukhuset för hon glömde att mäta på händerna. De skall beställa en halv handhaske som slutar under knogarna för att se om det trycker ner lymfvätskan lite. Kan snart linda in hela mig. Hej hej, Tina mumie här, nice nice!

Som varje dag innan tänker jag på vår D som skall till Lund för behandling. Vi är många som tänker på dig. LOVE!!


Denna bön är till dig:


VILA MIN SJÄLVila min själ finn ro och bli hel
Ge mig den styrka jag behöver så väl
Låt mig få andas i egen takt
Sänd mig en en ängel som står på vakt

Finn mig en lugn plats att sitta ett slag
Låt natt vara natt och min dag vara glad
Ge mig en ställe där jag finner ro,
där jag är trygg och mitt hopp kan gro.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar