tisdag 26 april 2011

Besked efter återbesöket

I natt blev det inte mycket sömn... Jag låg och snurrade länge, länge. Efter vi skickat barnen till skolan i morse drack vi en kopp kaffe och där efter åkte vi iväg till Värnamo. Jag fick träffa min goa Dr U.S på kirurgmottagningen. Hela hon är så mild och gó. Hon kände igenom bröstkorgen, armhålorna och framför allt ärren. ALLT VAR TOPPEN FINT!!! Inga förstorade lymfkörtlar, inga knutor i ärren. Inga knutor i bröstkorgen.
Hon sjukskrev mig i tre månader till, minst. Jag skall fortsätta hos sjukgymnasten och ev trappa upp med behandling när sjukgymnasten säger till. Vi ska försöka att arbeta bort lymfvätskan, och fortsätta med lymf drenage. Tabletten Furix= vätskedrivande skall jag äta tillsvidare.
Kroppen behöver vila och komma i fatt sig under lång tid till och hon märkte att jag inte är stress tålig alls. Det kan bli så för en del cancerpatienter och hon hade ett begrepp för just detta, men jag kommer inte på det just nu i skrivande stund... Men det som är viktigt, sa hon är att man vilar färdigt och inte går tillbaks för tidigt, för bakslaget som kan bli, blir ändå svårare att läka ut. Det påpekade även cancerläkaren J.T.B i Jönköping på onkologen. Hon vill att de ska röntga njurarna och ryggraden på mig eftersom jag har haft ett tryck utmed hö-sida efter avslutan cellgiftsbehandling. Bara för att utesluta att något är fel i njurarna. Sjukgymnasten hade skickat med denna önskan, att de skulle kolla upp njurarna.

Skönt att allt var bra och jag är så glad att allt är borta, så nu är det bara att rida ut det sista ur stormen. Idag skall vi fira P med mer tårta. Hans morbror och kusin kommer i eftermiddag och grattar honom. Det får väl bli lite av en seger tårta med.

GÖTT MOS!!!!!!!!!!

9 kommentarer:

  1. Åh, jag gråter glädjetårar för din skull!
    Vilken kamp du har kämpat, och och nu äntligen går det på rätt håll!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. "...jag är lycklig måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag. Jag är lycklig, ja jag är lycklig, jag är lycklig hela långa veckan ut!"
    UNDERBART!!!
    Vi kan bara instämma i Pippi Långstrumpn vän, Tommy när han sjunger ut sin lycka:)
    Det var en orolig väntan, innan vi besked om vad återbesöket hade gett för resultat.
    Jag tror att P fått den finaste födelsedagspresent någonsin, av dig idag. Och present till alla oss, som följt dig under resans gång.
    Hela din familj är väl värda att fira detta rejält ikväll :)
    LOVE!!!

    /Mamma

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra Tina. Äntligen possitivt =) Och förresten, vilken fin bild <3

    Kram// Lotta Bark

    SvaraRadera
  4. Härligt tjejen!!

    Lots of love/Annika

    SvaraRadera
  5. Vad skönt nu kan du njuta av sommaren so
    vi har framför oss Kram Jenni

    SvaraRadera
  6. Underbar läsning! KRAM!
    Annette M

    SvaraRadera
  7. Härligt Tina! Du är fantastisk!

    SvaraRadera
  8. Hej Christina
    har skiickat mail pa face book men du kanske inte har fatt den.
    Hor av dig sa jag vet ar du snall.

    Stor grattis till dig for framstegen o kamparandan , det ar sa otroligt viktigt.
    Ska ut o promenera a skogen med en svensk vaninna nu.
    Kramar Anna i Biarritz

    SvaraRadera
  9. Åååå,, vilket glädjebesked!!
    Härligt vännen!! :-))
    Stor Kram.... ewan

    SvaraRadera