söndag 12 maj 2013

Att känna sig kvinnlig trots allt...

I torsdags fick jag en total genomgång på mina naglar. Som ni kanske minns så trasade sig naglarna och en del ramlade av när jag fick cellgifter. Och efter cellgiftsbehandlingen så är varken fötter eller naglar speciellt bra. Naglarna är fruktansvärt mjuka. Jag tittar på kort från samma sommar jag fick de första cellgifterna, innan den "döda"hyn och naglar och svullnaden kom. Jag ser friskare ut då än jag gör nu. Denna konstanta svullnad/värk/ och pluffsighet. Jag pratade med en sköterska och hon sa att kroniska lymfpatienter blir oftast pluffsiga/hängiga i skinnet för lymfvätskan töjer ut och det man inte kan ta bort med lymfstrumpor, massage även om man medicinerar blir "segt". Och det är det jag har i kroppen alla redan. Men nu finns denna goa ängeln Lina som har "Linas lilla krypin" och gjorde något med mig som fick mig att återfå känslan av att vara kvinnlig. Hon fixade mina trasiga fula naglar och satte på lösnaglar, slipade och lackade, och lackade och lackade och...och resultatet blev otroligt fint. TACK MIN ÄNGEL!
* Tänk dig att varje morgon du går upp ska du fixa med proteser mm för att se kvinnlig, tja någorlunda kvinnlig ut. Din hy är ful och tunn, din kropp när du tittar dig i spegeln är allt annat än vad den kunde varit, den bubblar numera och jaa, det är segt över musklerna av lymfvätska som inte går bort. Du får lymfmassera minst 30 min varje morgon och samma procedur minst en gång till på dagen/kvällen.
Jag är som Fiona träsktroll, ja jag förlikar mig med henne. Men i torsdags när jag lämnade Linas lilla krypin så kände jag mig kvinnlig, så otroligt fin. Som du ser på bilderna så är hon duktig, nu ska vi bara vänta på att mina naglar ska växa ut så att vi kan använda dem nästa gång jag ska "gelea" dem som jag kallade det ...leeeer... Och tack Lina för den fina pratstunden.
Jag säger som i filmen Star Wars: MÅ KRAFTEN VARA MED DIG/ER.
* I helgen var vi nere en sväng i stugan och tittade till det. Vi var en sväng på Emporia i Malmö, och där var den Schlageryra, överallt. Och på vägen hem åkte vi förbi Turning Torso, jag och Cajsa har länge velat se huset. Jag har fått så ont i fötterna i helgen och mer värk och det beror på att jag har inte kunnat ta Furix tabletterna på tre dagar och då svullnar/trycker det på runt musklerna och därmed kommer det mer värk...men jag håller på att åtgärda det.
 
 

Fina Lina Har intagit sin possition
Läckra färger på naglar
Så skönt att bli ompysslad
Härdning pågår Leeeer
Finis
Jag skulle egentligen tagit innan-kort också men glömde det. Men så härligt att känna sig  kvinnlig, kan ni tänka, jag kände mig kvinnlig, har jag inte gjort sedan... (*)  (*) stympades
 
Cajsa vilar sig lite på Turning Torso
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar