måndag 13 maj 2013

En första...

En första...ja vad var mitt första ord, mama el papa el vad jag har fått förklarat för mig...BULLBULL=bulle. Ja ja, jag var väl matglad redan som liten utploppad...

Min första cykel, en röd med tjocka vita hjul, cyklade i racerfart runt kvarteret. På den tiden hade vi inga cykelhjälmar el gula reflexvästar, el mobiltelefoner om ngt skulle hända.

Första gången jag höll mina barn i famnen efter förlossningen, lycka, euforisk lycka.

Första gången de sa mamma, vilken känsla.

Idag är första dagen på resten av dit liv...gör något bra av det.
Vad kan du göra för ngn idag.

Musiken betyder mycket för mig, jag har alltid lyssnat på musik, speciellt om jag varit "down".
första gången jag hörde Mother med John Lennon så gick den rakt in i hjärtat...Vill du lyssna på den  tryck HÄR.

Likaså Make Me A Channel Of  Tyh Peace - med Sinead O'Connor den lyssnade jag mycket på just när jag hade fått cancerdiagnosen och under min behandling. Min Patricia skickade den på en länk just när jag behövde den...Vill du lyssna på den tryck HÄR

Min första stora konsert jag var på själv utan mina "päron"...Depeche Mode.

En annan som fanns hemma i skivhyllan var Blues stay away from me, med The Notting Hilbillis. Lite annorlunda för att vara mig...men det är orden jag fastnat för. Lyssna på den HÄR

Jag är allätare när det är musik, gillar inte opera eller för mycket klassisk musik annars kan jag lyssna på det mesta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar