onsdag 1 maj 2013

Det här får mig att må bättre.

Jag mår bra när mina barn mår bra.
Det finns ett talesätt som lyder så här: Man mår inte bättre än ens barn som mår sämst.
Och det stämmer faktiskt. Är barnen glada och lyckliga så är man det själv.
Det som får mig att må bättre är det som jag har gjort idag. Vi har varit ute på Norlid i naturen och plockat grenar. Cajsa hjälpte mormor och morfar med krukor mm och klippte ner växter. Något som gör mig extra lycklig det är mina föräldrars rättvisa. Och med det menar jag att, de har aldrig gjort skillnad på mig och min bror, lika mycket kärlek och lika mycket regler för oss båda= Ramar och vingar.

Likaså deras kärlek till barnbarnen, där är de minutiöst rättvisa. De har engagerat sig lika mycket för alla tre barnbarnen. Ibland alla tre på en och samma gång och ibland var och en för sig, men,  ingen mer än den andra. Och det tror jag att man har igen på när man bli äldre. Framför allt så märker de det själva att alla är lika mycket älskade. Jag önskar att jag själv kommer att handla på samma sätt som de gör. Detta är prio ett på må bättre listan. Idag när vi var ute var den massor av fjärilar, de var nära oss, ville sätta sig på Cajsas arm. En flög runt mitt huvud och vidare till bladen som var bortansade. Det var precis som om de ville säga oss något. Men, jag såg inte en enda fjäder idag. Det sägs att fjärilar kommer med meddelande...

Andra saker är att: lyssna på musik och ibland avslappningsmusik.
Mindfulness.
Planera och fixa med presenter av olika slag, gillar att överraska i stort som smått.
Umgås med vänner.
Resa el åka ner till stugan i Båstad.
Äta en god bit mat med ngt gott till.
Plocka naturmaterial och göra ngt kreativt av det.
Att vara med mina barn på jobbet/grupperna, de ger så otroligt mycket. GLÄDJE!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar