tisdag 9 november 2010

andra taxoterebehandlingen gjord

Började dagen med läkarbesök på onkologen. Tyckte att läkaren var bättre denna gången och hon var antagligen mer förberedd och påläst. Fick förklarat för mig att denna behandling är mer krävande än FEC behandlingen....vilket jag känner i kroppen också. Men inte lika mycket illamående men mycket mycket annat...
Fick sprutor (Zarzio) jag skall ta från dag 4 och 8 dagar framåt för att hjälpa de vita blodkropparna att bildas lättare i ryggmärgen, men de kan sjunka ner lågt ändå men det skulle bli aningens lättare för dem att återbildas. Distriktssköterskan skall visa mig hur jag skall ta dem, om jag känner mig orolig sa dem i Jönköping, så kan de hjälpa mig hela tiden, men de kanske är onödigt jag tror kanske jag fixar det själv, men jag vill ju att det skall bli rätt.
Biverkningar på sprutorna är värk i kroppen då runt ländryggen och bäckenet med omnejd. Men, men värk får jag ju ändå sa Linn (läkaren) av Taxotere behandlingen, för det kommer det att bli alla gångerna med denna behandlingen ändå.
Jag fick även andra smärttabletter Tradolan mot värken. Fick även ögondroppar mot mina torra ögon, jisses vad härligt när jag droppade i dem, svalkade så gott.

Och Linn berättade att överläkaren Bengt sa att det är ok med fyra behandlingar så jag får hela kuren. Bra tycker jag. Men kroppen blir lite svagare för varje behandling och det är ju bra att veta. Om allt går enligt planerna så skall jag ha sista behandlingen den 21 december.

Klas och barnen skulle ta influensa sprutan idag för att förhindra en ev. smittspridning till mig. Jag fick min på onkologen men den ger mig max 30 % skydd, men jag tog den ändå och det sa de var ok. Men de sa att det viktigaste var att de anhöriga runt om kring mig tog den. Men P fick inte ta den p.g.a. av sin astma och att han hade lite ont i halsen. Han skulle vänta

Mormor och morfar var och hämtade C i skolan och såg till att hon kom iväg på kören efter att ha ätit mellanmål. C och morfar gick iväg och han var med och lyssnade hela tiden. :) Mormor var hemma när P kom hem och hon grejade med min blommor... för de är mycket finare nu än när jag åkte i morse...PUSS!!!!!

5 kommentarer:

  1. Vad trevligt att få prata med dig idag jag ser framemot att träffa dig till våren och prata om gamla minnen . Kram Jenni

    SvaraRadera
  2. Kära vän....du skriver så bra.... Bamsekramar GS

    SvaraRadera
  3. UNDERBART!! Två behandlingar kvar.
    Det känns så bra att du, trots att du är så väl medveten om alla biverkningar varje behandling ger, har önskat och nu får alla fyra behandlingarna. Trots att läkarna först ansåg det räckte med tre. Men detta Gaella, det är du i ett litet nötskal :) Så klok och förståndig. Nu behöver du/vi inte fundera över att du inte fått tillräcklig behandling.
    Det var så mysigt att se, när C och Morfar gick iväg till körövningen.(jag tror de också tyckte det var mysigt ;) )
    Ajjajaj.........det skulle inte märkas att jag inte kunde hålla fingrarna borta från dina plantor :D PUSS!!!
    LOVE !!!

    SvaraRadera
  4. Maria Rickardsson10 november, 2010 13:51

    Hej Tina, tänker på dig och din familj! Även om vi inte ses så ofta så vill jag önska dig allt gott!!!! Kramar Maria Rickardsson

    SvaraRadera
  5. Jag önskar dig allt gott och många kramar.
    Gertrud

    SvaraRadera