måndag 15 november 2010

spruta--farsdag--vila

.... igår kom distriktssköterska AF hit igen. Det var samma goa sköterska som var här i lördags. Igår så skulle hon ta P´s influensaspruta. Medans han satt på stolen nyvaken berättade hon om sin son hur han mådde och hur han reagerade när hon fick cancer. Jag såg att han lyssnade och tog till sig vad hon sa och att han inte är ensam om att känna och tycka vad han känner som tonåring.
TACK AF!!!!

Det blev ingen vidare farsdagsmiddag, jag orkade bara gör spagetti och köttfärssås. Men det blev glass efter i alla fall. När K jobbat färdigt på seneftermiddagen åkte vi en snabbis till Gnosjö för att fira pappa. På vägen hem somnade jag i bilen...fattar inte att jag inte orkar mer än så.
Väl hemma var det dags för dusch och läggdags för C. Jag kröp ner i sängen hos henne för jag både frös och hade värk. När vi låg där sa hon, jag har inte tänkt på att jag har 20 st naglar...jo sa jag 10 + 10 ju!! Mmmm sa hon eller 5*4... (de har börjat med gånger) det bara bubblade i bröstet på mig ja visst sa jag....efter en stunds tystnad sa hon... mmmmmm eller 80 delat med 4,,,då bara brast det...lilla mummsa!!!!
Efteråt gick jag upp och då låg P i soffan och kollade på Jurasic Park, jag la mig skavfötters med hnm och vi kollade färdigt på filmen och låg och pratade.

I går började blåsorna komma i munnen igen och tandköttet och hela gomen är "skrynkligt" och det smakar ruttet i hela munnen när jag stoppar in något.

Pappa är på provsimulering av sin mask idag i Jönköping. De skulle vara där på fm. Hoppas att allt funkar nu så att de kan köra igång som planerat på onsdag med den riktiga strålningen.

Hoppas nu att sprutorna hjälper mig att få upp de vita blodkropparna. Jag skall ta nya prover på onsdag och hoppas att jag inte får någon feber innan dess...HOPPAS HOPPAS HOPPAS!

Denna vecka skall C göra julkorv hos mormor-morfar..hoppas jag kan var med och titta på. P får fixa med julgodiset till jul i stället. Julförberedelser på torpet Norlid = 4:e generationen.
FIN FINT DÈ!!!

2 kommentarer:

  1. Hoppet är som du vet det sista som överger människan.
    Mums för spagetti och köttsås.

    SvaraRadera
  2. Tänk vad tiden går snabbt nu har farsdag varit och snart är första advent här en mysig tid när man tänder stjärnan samt adventsljustakarna. Kram Jenni

    SvaraRadera