måndag 29 november 2010

Prover inför 3:e Taxotere behandlingen

Idag var jag och tog prover inför den 3:e Taxotere behandlingen, jag har bara två stycken kvar efter denna. Proverna var ok, BRA!!!!! De neutrofila var uppe i 6,27. Efter provtagningen var
K & jag bjudna på fika hos S & A E. Gott fika goa människor!!!

När C kom hem hade hon en lapp med sig från skolan där det stod att de var lediga från skolan i morgon p.g.a att de får inte upp värmen till acceptabel nivå... undrar hur kallt det var???
Så det bli två dagars ledighet på raken. Jag tycker synd om lärarna som har det så här.

I morgon efter skolan skulle farmor och farfar komma och vara här hemma när C kom hem fr skolan. Men eftersom de är lediga så önskade C och det har hon gjort länge, att få följa med och titta när jag får behandling. Barnen är jätte välkomna på onkologen. I morgon skall mamma och pappa också upp, vi får se om vi träffas för pappa hade en förmiddagstid till läkaren och strålningen därefter direkt. Det är en konstig situation...både far och dotter behandlas för cancer samtidigt....



Kom jag vill visa dig här innerst inne Där finns en plats jag hade glömt Där har jag funnit ro, 
att aldrig fly mer Där vilar allt jag hade gömt  Där kan jag se mig själv och vara den jag är 
Och nu finns jag här för dig
Ödet var min väg



Den tog mig överallt Tillbaka till mitt liv Ödet var min väg Men nu är jag mig själv 
Nu vet jag vad jag vill  Och jag förstår nu, att mitt liv är till för mig 
// BITAR UR NORDMANS: ÖDET VAR MIN VÄG


C kom hem från övningen till Lucia i Värnamo nu. De har stora övningar, tre timmar idag och på tisdag nästa vecka, och de skall vara där fem timmar innan den 13:e. MASTIGT!!! Så nu äter hon pannkakor och ögonen går i kors...

P följde med en kompis hem efter skolan...de går på högstadiet så de får inte ledigt i morgon. Vilket han hade önskat :)

Jag fasar för behandlingen i morgon eller rättare sagt efter behandlingen för det blir mycket mer biverkningar efter 3:e gången, så det är bara att vänta... hoppas jag får med mig sprutor denna gången med, så att mina vita blodkroppar blir bättre denna gången också.

5 kommentarer:

  1. Timmie var avis, han fick inte ledigt. Han är ju på högstadiet på tisdagar =)
    Skickar dig lite styrkekramar och hoppas det håller undan lite av biverkningarna.
    <3 Bark <3

    SvaraRadera
  2. Ska tänka på dej!
    Ber för dej!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. HOPPAS att du inte får det så besvärligt efter besöket i morgon. Det är nog bra om barnen får vara med och se hur det går till på sjukhuset. Det var så kul att ni hade tid att titta in till oss i dag. STOR kram till er ALLA

    SvaraRadera
  4. KRAMAR !!! ALLTID i mina tankar !!!!!!/G

    SvaraRadera
  5. Kramar till dig och familjen. Ni finns i mina tankar....

    SvaraRadera