lördag 13 november 2010

Nedrans värk

Har sedan i onsdags fruktansvärd värk i hela kroppen. Leder, muskler, skelettet. Jag fick Tradolan, men dem svimmade jag av i går. Surrade i huvudet och jag bara föll ihop. Kan kanske vara en kombination av för lite mat och för mycket värk med, men de på distriktet trodde att det var tradolantabletterna, så idag äter jag bara naproxen och panodil, men så har jag mycket mer värk med...pest eller kolera.
Jag började att ta sprutorna idag själv, de visade mig igår och det var ju inget, mycket ojjande för så lite.
Jag har stapplat från soffa till soffa till sängen o.s.v. Har legat hela dagen. Har försökt att äta lite men allt smakar som sur rutten disktrasa eller något liknande. FRUKTANSVÄRT är det i alla fall. Men jag har pillat i mig lite i alla fall.

Jag får mer värk av sprutorna jag tar. Värken kommer i bäckenet och i ryggen, hoppas bara nu att de gör nytta. När de vita blodkropparna sjunker skall dessa sprutor hjälpa till att sätta fart på nybildning av vita blodkroppar. Men först måste de rasa ner i värde sa de på onkologen, sedan nybildning.

Distriktssköterskan som var här idag har själv opererats för bröstcancer, och hon berättade att Taxotere är väldigt starka. Och att de ger mycket biverkningar, och det känner jag ju...det finns ingen hejd på det... Hon berättade även hur hon hade haft det under sin tid med cellgifter. Hon berättade hur det är att komma tillbaks efter avslutad behandling, hur det är för kroppen att bli någorlunda "normal" igen. Ett mycket givande samtal.

Snart dags att försöka äta lite igen, kanske någon sked yoggi skulle vara gott!!!

8 kommentarer:

  1. Suck..... att det ska va så jobbigt.....hoppas....hoppas....snart.....snart.... att det vänder !!!! Kramar hjälper inte men jag sänder många ändå/G

    SvaraRadera
  2. Lilla vännen...mina tankar är med dig.
    Kramar
    Annette M

    SvaraRadera
  3. du är i mina tanka hela tiden. hör av dig om du vll ta en fika någon dag.

    SvaraRadera
  4. Hej du, kära kämpe!
    Hoppas yoggin smakade och att söndagen blir lite bättre. Din spirit känns stark.
    Jag har varit på mitt söndagspass på Enskede, Red Zidane och han var fin idag.
    Vi tänkte äta Fars-dagsmiddag på restaurant ikväll när Hannes kommer hem från sitt jobb (Stadium/Skärholmen). Hoppas ni också får en hygglig Fars dag.
    Många stora KRAMAR från huvudstaden.
    Annika <3

    SvaraRadera
  5. Många kramar sänder jag till dig. Caroline

    SvaraRadera
  6. Du e i mina tankar
    kram jane

    SvaraRadera
  7. Klockrent, det är ju så här det är

    SvaraRadera