onsdag 31 oktober 2012

Ett av provsvaren

Jag väntar fortfarande på svaren på röntgen, men jag får nog vänta lite till för jag har ju inte gjort magnet röntgen ännu...det är två veckor till ungefär. De samlar säkert svaren och skickar allt samtidigt. MEN, provsvaren på blodprovet som togs på förra återbesöket har kommit och det säger: Cancermarkören för bröstcancer är normalt och likaså värdet på njurarna.

Jag har bytt D-vitamin tabletter för jag fick inte upp värdet. Och nu äter jag 1 st D3-vitamin tablett om dagen på 2500 IE, och då är mina värden bra, 86 nanmol/liter och de ska ligga runt 75. Innan jag bytte kom jag inte upp till 75.

Barnen har lov denna vecka. Skönt. Men det är en del läkarbesök som ska göras och det är lika bra att ta dem nu för det är mycket besök nog på skolveckorna. Ett skönt lov med kompisar som kommer och avlöser varandra. En del sover över, mysigt. Cajsa firade lovet med disco som 6e klassen ordnade i skolan. En kompis och hon fixade sig i håret, lockade resp plattade. Kul att höra hur de fixade och donade innan diskot.

Idag har Cajsa och jag varit i Värnamo på ortopedteknik. De kommer ner till Värnamo någon gång i månaden, det är bra, då slipper jag dra fram och tillbaka till Jönköping extra. Idag gick det väldigt smidigt. Jessica mätte och fixade och Cajsa skojjade på och de hade kul. Denna gång valde hon en annan plast, jag ska lägga ut bild på den när den kommer om en månad....jätte kitchig!!!!

En kväll när Klabbe hade varit ute och gått kom han hem med Sessan, Silvia och Henke (Heinrich). Han hade stött på dem på samhället. Det var trevligt, vi fikade och barnen busade med hundarna. En å annan kaka slank ned hos hundarna också, leeeer.

 

Har köpte en ny bok, Rosa boken, om bröstcancer.




                                                        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Det är orättvist, en vän till oss som jag lärt känna på rehabkursen kämpar med sitt cancer återfall. Varför, när någon rest sig och sedan slås till marken igen, så orättvist. Önskar dig all styrka vännen, kämpa, härda ut, våra tankar och böner till dig och de dina.
 

1 kommentar:

  1. Jag blir lycklig över provsvaren.
    Däremot ledsen över din väns återfall. Om det bara hjälpte, men jag hoppas och tror av hela mitt hjärta, att hon/han kan bli frisk från denna fruktansvärt, vidriga sjukdom.

    Jag ser fram emot att få se min lilla godings nytillverkade skena.

    LOVE!!!

    SvaraRadera