tisdag 23 oktober 2012

Läker tiden alla sår...?


Som många med mig är Skavlan ett av mina favvo program. I fredags gästade bl.a Leigf GW Person honom. Leif fick frågan om han tror att tiden läker alla sår...
--Nej, det trodde han inte alls, vissa saker/händelser kommer man inte över. De läker inte, det blir "ärrbildning" av det hela, sa han. Vissa dagar mår du dåligt/sämre då är du och river på de där ärren...och då är såret tillbaka...
*
Jag känner igen mig i det, det kunde lika väl varit jag som sa de orden...
Det behövs inte mycket alls innan innan ärret rivs upp. Cancermonstret dyker upp om och om igen...jag behöver inte skrapa mycket alls på ärret förrän det börjar "läcka".
Det räcker med ett brev där det står Landstinget på. Väntan på provsvar. Väntan på remiss. Besök på röntgen som jag ska göra i morgon, då en Skintröntgen på hela kroppen. Nästa vecka magnetröntgen och skallröntgen. Visst, det är bra att ta det säkra före det osäkra...men tankarna finns ju där hela tiden. Om det skulle vara något, då blir det en runda till...hur gör jag då...jag som behöver orken för att vara koordinator här hemma.
*

Orkeslös...ja så känner jag mig stundtals. Samvetskval för att jag inte orkar göra så mycket som innan, det som är mina sysslor. Att jag är en tjatkvarn när det gäller läxorna, en bittermamma/bitterhustru för att jag alltid som oftast säger NEJ till till de andra i hushållet...jag oooorkar inte. Jag kan lägga mig ner och vips så har 1,5 tim gått och jag har toksovit. Patetiska människa.
*
 

6 kommentarer:

  1. Så klokt sagt av GW.
    Fina underbara du, jagtror du är en fantastisk mamma, fru, kollega och vän mellan varven oxå :-)
    Varm kram Cilla.

    SvaraRadera
  2. Varför tynga dig med skuldkänslor vännen. Du har nog med ditt(lidande).Ingen kan vara perfekt, inte ens de friskaste är perfekta. Hur många mammor och fruar är inte gnälliga, utan anledning . Tiden räcker inte till. Vilken TID. Att lägga ner tiden på att jaga statusprylar mm. Ingen ska få klaga på mig eller mitt hem. Skitsnack.Har man varit så nära vår Herres port som du varit har du all anledning till att vara orkeslös, gnällig mm. Kan vara svårt för omgivningen att höra gnället mellan varven, men innerst inne vill de inte vara utan det heller. Kom igen Tina. Lägg dig ner och vila när du känner för det. Det är inte du som bestämmer. Det är kroppen som säger ifrån. Lyssna noga på de signaler du får.Läkningen tar längre tid än du vill, men kämpa på.Lite jädra anamma eller sura miner har ingen mått dåligt av. Så bort med ditt dåliga samvete.(Köp Rågsikt istället)
    De vet att du älskar dem över allt och tids nog orkar du med vardagen igen.Mängder med kramar/Lena

    SvaraRadera
  3. Orkeslös är ordet man känner ibland när man inte klarar allt man gjort förrut. Man får vara trött. Lätt att säga till andra!!! Man ska tänka positivt på framtiden är också något som är svårt ibland. När man fastnat i värk o behandlingar tex. Man känner sej tjatig o gaggig ibland men men...jag tror faktiskt att Vi är älskade ändå. Önskar av hela mitt hjärta att alla röntgen svar blir BRA! Kramar i massor

    SvaraRadera
  4. Kramar i massor på förra inlägget va från Rosa

    SvaraRadera
  5. Jag har läst och begrundat dina sista inlägg. Du är så stark och klok. Livet har givit dig en tuff omgång, men ändå lyckas du dela med dig av kärlek och omtanke.
    Hoppas att du får bra besked imorgon.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Det stämmer bra på mig också. Så många sår som präglade så många svårigheter. "ärrbildningar" Men som man säger: Det som inte dödar oss gör oss starkare.
    Hoppas du mår bra och att du får bra svar på röntgen.
    Bamsekram till dig! <3

    SvaraRadera