måndag 8 oktober 2012

Sjukhusbesök och bland pinnar och löv.

S:O:A:L har jag verkligen fått nytta av nu...Jag MÅSTE stanna upp och lugna ner mig, andas låååånga andetag. Min kusin lärde mig att inför tuffa möten, eller om man är uppstressad eller bara är uppe i varv så --Stanna upp innan du gå in genom dörren och andas!!!Lååånga andetag. Jag brukar göra så, minst fem stycken. Om det underlättar, ja! Jag har satt en lapp på datorn så att jag inte ska glömma det. Kanske borde tatuera in det på kroppen .....nä tror inte det :)


Det är glatt och uppsluppet på jobbet, härligt. Vi har fått en ny arbetskamrat, hoppas han ska trivas hos oss. En mycket lättsam och go person. I torsdags hade jag tid på sjukgymnastiken hos en "vanlig" sjukgymnast. Han undersökte och ställde sina frågor och sa att han ville inte behandla mig innan de gjort röntgen på nacke och huvud. De vill "utesluta" ett å annat innan. Samma dag två timmar senare hade jag tid hos cancerläkaren. Hon sa också att det ska röntgas och även en scint tror jag det heter. En hel kropps röntgen. Ja för fasen...ta allt på en gång så jag blir av med det! Kör på.

Jag fick resultatet av arbets-EKG jag gjorde i Jkp. Det visade inga tecken på förändringar i kranskärlen. Det trodde jag inte heller iof, men nu är det konstaterat. Läkaren sa, dina muskler arbetar inte lika som innan cellgifts behandlingen. Det känns som om de inte rör sig i samma takt som innan liksom. Och det stämmer sa hon, de är ansatta av cellgifterna. De liksom "andas" inte riktigt. HAHAHA jag tror jag smäller av. Men då sa hon, tänk dig en en som "sniffar" länge, det påverkar huvudet & kroppen på dem negativt. Och tänk då sah hon,när de ger cellgifter så har de skyddskläder och dubbla handskar...men ni har fått det insprutat direkt i kroppen, i blodet. Fattar du nu då, sa hon. Det blir biverkningar på kroppen, och du har även chemicbrain, att det påverkar dig i stress situationer.----ja visst är det så. Vi planerar inför ett dagläger som vi ska ha nu på lördag, och natten mellan fredags och lördags fick jag migrän--igen. Det släppte inte helt förrän sent i lördags kväll.

I söndags var det familjegudstjänst här i Forsheda. De sexåriga barnen fick sina barnbiblar. Att de är för roliga. Temat var Noas-ark. Och barnen fick ha med sig gosedjur. Klas frågade och de fick visa djuren. Och var tredje fråga han frågade fick en motfråga av en och samma kille, *skratt*, ska vi fika snart, är det fika nu, ska vi fika, vem börjar, *leeer* Klas kunde inte hålla sig för skratt, inte vi heller. LJUVLIGA SMÅ GRYN.

I onsdags på onsdagsklubben så var vi ute i naturen. Ni som känner mig vet hur fruktansvärt mycket jag gillar att jobba med pinnar, löv, mossa, grenar mm mm. Och nu var det dags igen. Det var så roligt, de jämförde lövens färger, kollade på mossa, tjattrade vem som hade finast löv mm. Vi hängde alla alster på stora grenar som ramlat ner från träden och satte upp i taket i fikarummet. Och i morgon ska jag börja med en grupp till Knatte café i Kärda. Jag bad nämligen att få gå upp och jobba 75% av min tjänst. Ska bli spännande och roligt. Var ett tag sedan, två år sedan jag jobbade där, men det sitte väl i ryggmärgen antar jag. VÄLKOMNA TILL KNATTE DÄR VI FIKAR, LEKER OCH SJUNGER.


Denna vecka är det mycket planering. Ser fram mot lägret på lördag, 26 barn hittills är anmälda, utan alla hjälpledare och ungdomsledare inräknat.  LOVELY.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar