torsdag 25 oktober 2012

Skintografi röntgen och min vän Sussie Remnemark

I går var det dags för skinnt röntgen i Jönköping. Jag fick först träffa sköterska som sprutade in något radioaktivt i blodet som skulle vidare i kroppen så att gamma kameran kunde skanna av kroppen och se ev defekter. Eftersom jag skulle vänta i tre timmar så hade jag bestämt träff med en av mina
"rosa systrar" Sussie. Sussie och jag möttes på rehabkursen i Jönköping. Sussie har börjat att hålla föreläsningar om just sin bröstcancer resa. Jag länkar hennes blogg här, den är värd att läsa.
 Sussies blogg
Vi bestämde träff på Hasse på sjökanten när hon slutat jobba kl. 12. Vi hade så mycket att prata om, vad som hänt sedan sist och vilka behandlingar har du nu mm mm.
Sussie Remnemark
Sussie intervjuades av P4 om sin cancer resa och du kan höra intervjun är: Sussies radiointervju

Som vanligt rann tiden iväg väldigt fort och strax var det dags att åka upp och skanna av kroppen. Proceduren var enkel, bara att ligga helt still i 20 min. Jag blev full i skratt när jag låg där, någon fördel ska man ju ha... Eftersom jag bara är 158 cm över havet så tog det bara 20 min att skanna :)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

3 kommentarer:

  1. Ibland, mycket sällan, ska man ha fördel av att vara kort :-) Är själv oxå bara 158 cm lång!

    SvaraRadera
  2. Rolig när det går att kombinera sjukhusbesök med trevligt och positivt möte.
    Fint med goda vänner.
    Skall absolut hälsa på hos Sussie´s blogg.
    LOVE!

    SvaraRadera
  3. Var inne på Sussies sida :-) Det är en blogg jag kommer fortsätta läsa. Tack för tipset Tina.
    Snodde hennes boktips :-) Ju fler det når desto bättre tänkte jag. Varm kram.

    SvaraRadera