lördag 13 oktober 2012

LYRISKT LÄGER...T:A:C:K

T:A:C:K
...ja så var temat på vårt dagläger för  miniorerna i Forshedabygdens församling. Denna gång var vi i Kärda. Och vilket läger _WOW_ 29 super glada och duktiga barn som skötte sig exemplariskt.
Föräldrarna fick njuta av barnens underbara sång i kyrkan. Och gissa om de sjöng...ja jag är lyyyyrisk. Jag är så glad att jag orkade med att vara där hela dagen. Visst, det känns både i huvud och kropp, men, än sén...detta vill jag inte ha ogjort. Har aldrig någonsin i hela mitt liv här i Kyrkan haft ett bättre läger. Alla ledare var samspelta och hjälpledarna verkligen jobbade undan och servade sin grupp och fick alla att trivas.

NI ÄR HELT SUPER, DET FINNS INGA SOM NI

På samlingen med prästen så spelade vi ledare drama för barnen, alltså ombytta roller, för det brukar ju var de som spelar. Och det blev så lyckat, Gunnel och jag var utklädda till lejon och mus och Heinrich berättade och vi agerade. Väldigt mycket skratt blev det, hääärligt, jag älskar att spela för barnen och vara med dem. Vi pratade om vad man kan tacka för och barnen räknade upp många bra saker. Efter en stund sa en liten tjej som brukar vara på hugget att--jag tycker att han kan tacka oss också (GUD) och då menar jag att innan han tog och dog så hann han ju inte uppfinna allt, eller hur och eftersom människan uppfann elektirciteten så kan ju han faktiskt tacka oss också...leeeer.
Underbart.
Och eftersom det var tema T:A:C:K så åt vi ju naturligtvis "TAC"OS, som Lisa lagade till oss.

En liten kille på sex år ville sjunga solo i micken i gudstjänsten. Tror nog att hans mamma blev förvånad och glad... och stundtals så sjöng barnen nästan så att taket lyftes.
På utepasset gjorde barn och ledare en naturväv av naturens material...ni som vill kolla, så finns den en meter stora tavlan i Kärda kyrka.

TACK   ALLA   FÖR   EN   HÄRLIG   DAG   OCH   TACK   TILL   ALLA   FÖRÄLDRAR   FÖR   LÅNET   AV   ERA   SMÅ GULDKLIMPAR.


TACK!!!!

1 kommentar:

  1. Hej Tina, Det var trevligt att träffa och bekantas med dig idag på blogglunchen. Har följt dig länge till och från.
    Hoppas att resan tillbaka gick bra!
    Önskar dig allt gott! Varm kram till dig

    SvaraRadera