söndag 10 mars 2013

Skvalpande armar, barngudstjänst & loppis

Idag är mina armar något så kolossalt svullna så det står härliga till. Min vä arm kan jag inte få ner svullnaden på och det känns som om det är en tennisboll i armhålan och överarmen. Jag har väl antagligen inte skött mig så bra och vilat som jag skulle, och, det är svårt att lymfmassera så det går bort...Men, det är summan av fantastiskt roliga veckor, jobbiga med roliga.

Det började med övningar inför vår g.tjänst i Hånger. Ja tjena, ni skulle se hur duktiga barnen är. De hade bakat till kyrkfikat och det kom så många att allt tog slut!!!
De spelade upp ett drama om Jesus botar. Och barnen är så taggade, så på. De kommer med egna förslag på repliker och hur vi ska gå, säga mm. LOVE THEM.
Och när de spelade upp detta för en vecka sedan så satt det klockrent, de sjön och stod på. Och som vanligt bjuder barnen på tokroliga händelser...och det blev så roliga gapskratt. Ja, jag var lyrisk när jag åkte hem. Tack alla ni som hjälpte till med bakning och kaffekokning innan och efter.
I Kärda håller vi på att öva till Palmsöndagens gudstjänst, och även dom är så roliga och duktiga på att sjunga och vara på och vilja framföra. Se dem hoppa och studsa och sjunga är bara för livat!

Igår var det loppis i församlingshemmet. Klasserna 9 + 5 hade loppisen. Både Cajsas & Philips klass. Klockan halv två  i fredags började jag att sätta iordning bord mm och vid kl 15 fick man komma med saker man ville skänka till loppisen då var det lärare och vi föräldrar som hjälpte till och ta emot och sätta ut.  Och på lördags morgon kom de sista familjerna och lämnade sina saker och då var det proppfullt. HÄRLIGT! Klockan tio stod det folk i kö för att komma in.
Jag är totalt super imponerad av lärarna som engagerar sig så för sina elever och ställer upp på detta. Högstadiet hade ordnat med fikaförsäljing och det var en ström av folk hela tiden. Och smarriga kakor var det också, betyg A. Det såldes för ca 9000 kr på tre timmar!!!!!! Jag måste säga att vi gjorde en del fantastiska loppisfynd. Det var så mycket fina och "rediga" saker som sjänktes.

Direkt efter åkte vi till mamma och gratulerade henne. Hon fyllde år i onsdags och jag kunde inte åka då pga att jag jobbade. Hon bjöd på supergod fläskfilé gryta och chokladtårta. Proppismättis! Medans vi stod och tog mat så kom det fem rådjur på besök utanför fönstret. Jag älskar att stå och titta på dem, bättre tv-program finns inte.

I eftermiddag kl 16 är dem välkomnande av vår nya jobbarkompis. Efteråt är det våffelservering av hembygdsföreningen. Men innan dess ska jag bara gå och skrota och slöa i morgonrocken.

I veckan har jag hittat den här videon på fb. Jag kan inte låta bli att skratta åt den, kan du???
 
Ha de bäst!

1 kommentar: