fredag 23 juli 2010

8 timmar kvar till cellgifterna

I kväll ringde en läkare från onkologen och berättade att det inte kommer att finnas någon läkare på plats i morgon på cellgifts behandlingen. De har ledigt! Men att sjuksköterskerna kan sköta det, att de delegerar över det till dem...
Stackars, stackars sjuksköterskor!!!! Jag litar absolut på dem, MEN Jag hade så många frågor att ställa. Var svårt att komma på dem bara så där i telefonen. Och så hade de inte fått tag på provsvaren jag hade lämnat i Båstad. Jag lämnade numret till Helsingborg, men det hade inte hjälpt, de kunde inte ta emot faxet. Så det blir till att ta nya prover i morgon innan behandlingen. Det var inget hinder sa hon...
Jag vädjade till henne att det skulle finnas ett recept mot illamående, gärna flera eftersom jag inte blir inlagd. Och eftersom det inte finns läkare denna dag så känns det lite som allt hänger i luften.

Läkaren berättade att unga kvinnor mår betydligt sämre än de som är äldre som får behandling. Alla under 50 år får ett speciellt schema över läkemedelsdoseringen eftersom de mår sämre...under 50 år...jag är ju för #¤%&/()=?` bara 40....

Ikväll när jag sa go natt till barnen så har det aldrig varit så gott att krama om dem och puss på dem. För den lilla på 8 år var det viktigt att allt var perfekt innan hon la sig hos pappa K. Alla gosedjur skulle vara med, lampan skulle sättas på laddning, mm mm. P 13 år tog fram resesängen till mormor och tryckte in henne i sitt rum. Där skulle hon ligga i natt. När jag stoppat om honom och skulle gå ut sa han med mjuk röst LYCKA TILL MED BEHANDLINGEN I MORGON MAMMA Det bara knöt sig i magen på mig. Stakars, stackars barn. Hur otrevliga och uppjagade de är mot en ibland så värmer detta om om om igen att när det verkligen gäller så ömmar de om en och bryr sig om en. Det är inte lätt att vara tonåring och ha en mamma som är sjuk. Hur skall man tackla sina känslor, sin vrede när något sånt här händer.
C kommer mer och mer med frågor. Varför? Kan hon få det? Hon har varit involverad i att välja lite hattmodeller mm så det är på en annan nivå. Men även hon är så djup och vårdande i sitt sätt. Men också orolig för att mamma mår dåligt och när jag är ledsen kommer hon direkt och tröstar.

Hoppas bara att de klarar detta bra.

Fick rådet av läkaren att lägga mig och vila och ta det lugnt nu innan behandlingen och sova gott!!! HAHAHAHAHA vilket skämt! Skall bara in och titta till barnen innan jag lägger mig. Annars kan jag inte sova gott.

god natt på er alla

TACK FÖR TITTEN, PÅ ÅTERSEENDE

4 kommentarer:

  1. Tårarna rinner i denna tidiga timma, mitt hjärta svämmar över av kärlek till er, att du orkar vara så stark när du har ett helvete att gå igenom. Ja hela familjen lider med dig, svårast att se sina barn lida fast man själv är den som är drabbad.Kramar till er alla och till Mormor som är med på er hemska resa som vi verkligen hoppas på att det blir till det bättre.Lena

    SvaraRadera
  2. Lycka till Tina, vi tänker på dig!! Kramar från Josefin o Olle från Hånger

    SvaraRadera
  3. Tänker på dej
    Lise

    SvaraRadera
  4. Vår `lilla Gaella´.Nu är du åter hemma efter resan till Jönköping och cellgiftsbehandlingen. Vi önskar så klart att du inte ska må alltför dåligt nu efteråt,men har jag förstått det rätt, har behandlingen större effekt ju sämre man mår av den.(Hoppas jag har fel i detta).
    Vi finns här för både dig och familjen, så hör av er när det behövs. Styrkekramar till dig och familjen. Love you.

    SvaraRadera