fredag 2 juli 2010


Dagen började med en lååång sovmorgon för mig och barnen. Runt lunchtid följde C med en vän och hennes familj upp till badet. Härligt när människor erbjuder en sådan enkel sak som att bara ta med henne upp till badet. TACK! På em tog C & jag bilen ner till jobbet...100 meter för att fika. Min arbetsledare satt där och han är: vänlig, psykokologisk, medmänniska, vän! Vet vad det handlar om att vara sjuk. Säger det där man vill höra och säger ofta:-- Kom ner till jobbet och ta en kopp med oss. En gång kom jag ner och han mötte mig i dörren...--hur är det , sa han. --Jag skall bara komma ner och gråta lite, sa jag. --Det gör du rätt i , sa han. kaffet är klart, kom ner och gråt här en stund..
Idag hade jag ingen "gråtdag". Bara skratt och glada miner. En del av dem går på semester nu. Sommarjobbarna som alltid kommer i Juli var på plats. Så kul att se alla igen. :) Skrev i papper till AMF... Sverige är fantstiskt med alla sina papper... på gott och ont. Mest gott!

En kvinna kom förbi på expeditionen och hon sa...du är då alltid glad, man får alltid ett leeeeende av dig antingen du är i affären eller här...hm...den bilden har jag ju inte av mig själv, men det var kul att höra.

Denna suveräna dag skall avslutas hos mina föräldrar och vi skall grilla med dem. Man längtar hela vintern till sommaren när man kan äta lite halvbränt kött, med tillbehör. P skall stanna kvar och sova över.
Mina föräldrar bo på en plats som är lugn,skön, helt läkande för själen. Stark fågelsång, inga höga billjud och naturen in på knuten. Rådjur,älgar in i trädgården. Så ladda grillen för nu kommer vi!!!!

Tack för titten, på återseende!!

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig + dag. Hälsa grillmästarna!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är en ära att få vara med dig på din resa och trösta och muntra upp så gott det går älskade Tina

    SvaraRadera
  3. Det är så underbart att höra dig berätta, om all den vänlighet och omtanke du möter både här i din blogg och var du än är. Det värmer ett modershjärta.
    Och du, det är inte konstigt, för du är du,fortsätt med att vara det ;)
    Tack för en härlig kväll.

    SvaraRadera