söndag 25 juli 2010

Söndag 25 juli

Har i två dagar mått mycket illa men får mängder med mediciner för att häva ev uppkastningar...tack och lov för det. Är helt utslagen i kroppen, sover mycket och ligger nästan hela tiden. Kroppen känns som om den skall krypa iväg, och en känsla jag inte kan beskriva. Tack alla för uppmuntrande ord!!! K försöker att få mig att dricka och äta och har gjort mat och månat om mig. C har flyttat in i P´s rum i resesängen mormor sov i och de tycker det är mysigt att sova där tillsammans på natten. K var på Chaparall igår med barnen så att de fick rasta av sig lite och jag fick vila. SKÖNT! Nästa behandling är fredagen den 13e och skall då även få träffa läkaren synd att det blir en ny hela tiden bara. Det skall vara 3 st FEC behandlingar i början, sedan 1 dag i veckan i 12 veckor, då en annan kombination jag inte vet idag. Mellan denna behandlingen och nästa så skall jag ta 2 omgångar blodprover. Hoppas det funkar bättre med provsvaren denna gången...en del svar hade kommit på fredagen men ett var "förstört" så det fick de ta om där uppe. De tog blodprovet i "porten" på bröstet. Håret kommer att rasa om ca 1 v sa de. Jag skall ringa och se om jag kan få hämta min peruk i morgon eller på tisdag. Och ...det är inte den peruken som jag la ut en bild på *leeer* men det hade väl varit något *leeer* ja ja ni känner mig, hade ju varit kul med rasta hår men det hade inte passat sig.

Tack för titten, på återsende

10 kommentarer:

  1. Vad fint du skriver! Du är jätteduktig på det. KRAM

    SvaraRadera
  2. oj vad med prover och behandlingar! Men allt för att du ska bli bra!
    Kram Annette S

    SvaraRadera
  3. Du är väl för god hjärtat, det hade väl varit fint med rastaflätor, inget misspryder en skönhet. Det är så härligt att se att din humor finns kvar fast du lider. Ser framåt med vad det innebär,oro ångest.ilska. Med din envishet och styrka Tina håller vi tummarna så att du skall orka med hela vägen på livets berg och dal bana.Vi är med dig på din resa i våra tankar.Kram till dig från Hasse och Lena

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen en tuff behandling din stackars kropp får gå igenom, men så skall den ju oxå få bort den otäcka sjukdomen.
    Fint att se att övriga i familjen roar sig lite och du kan vila ostört.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Rastaflätor då tänker jag på när vi vad unga och lyssnade på Ub40 . Ja Du Tina vad åren går och går. Nu får Du kämpa med smärta men efter detta så ska vi fira att Du blev av med Cancern. Du är en kämpe !! Kram Jenni

    SvaraRadera
  6. Hej Vännen! Tänker mycket på hur kämpigt du har det just nu, ibland tycker jag inte livet är rättvist.Men du kan ju glädja dig över din fina familj. När du kämpat klart, är du samma "gamla" Tina igen, med glimten i ögat, som du lyckas med nu med.Vi fortsätter att be för er alla, tänk på att du blir buren då det är som jobbigast. Kram Gertrud

    SvaraRadera
  7. Vad du är tapper!
    Stor KRAM

    SvaraRadera
  8. kram Tina ,jag tänker på dig mycket
    jane

    SvaraRadera
  9. Kramar till Dej och familjen!!! Du/ni finns i mina tankar. Vad BRA du skriver, mycket tänkvärt och otroligt fina bilder. GS

    SvaraRadera
  10. När jag ser den fantastiska bilden på " ditt favvoträd" i din blogg från 7 Juli, inser jag hur bra det stämmer att det yttre inte betyder något.
    "Ditt favvoträd" är helt underbart, trots att det inte finns några löv på det. Det är trädets utstrålning och charm, som gör det så fantastiskt vackert och tilltalande. LOVE!!!

    SvaraRadera