tisdag 13 juli 2010

BAD BAD DAY



Idag första besöket på onkologen. Beskedet var att det var den aggresivaste cancern grad 3/3. En MYCKET svår behandling väntar med mycket komplikationer. Fick en suuuper bra läkare som var mjuk och saklig och berättade om om igen när jag ställde alla mina frågor. Han berättade att chansen att klara sig från återfall ökade från 70 till 80% inom en 10 års period om jag tar kemoterapi. Fick även en remiss till att se ut en peruk. Eftersom det är semestertider tänkte jag att jag ringer direkt. Men frissan jag valt hade stängt. De hänvisadfe till deras andra salong i Jkp. Tur att vi var i Jkp. Jag ringde och en annan kvinna på Jönköpingsalongen sa--kom innan 15:45 så hjälper jag dig. Sagt och gjort ner till öster och det blev en beställning gjord. Men vad ful jag kände mig. Söndergråten, osminkad, och alldeles glåmig ....med en peruk på skallen. *BLÖÖÖÖRK* På vägen hem stannade K & Jag till hos svärföräldrarna och hämtade bullar hon hade bakat. Sedan bara det till Gnosjö och hämta C som varit hos mormor & morfar hela dagen. En lyckad dag för C...smultronplockning, måla, rita och experiment. P var hemma med en kompis, fixade lite mickromat själv och fick spela så mycket x-box han ville och bada på badet...även där en lyckad dag!

OJ!!! BAD DAY började med att grannen kom och sa att någon hade skurit sönder 1st däck på släpkärran....vi var dock inte ensamma...i lördags hade minst!!!! 11 st hushåll fått däcken sönderskurna på sina bilar. Men som ett barn sa till mig på jobbet en gång: ---vad gör dé, dé ä en piss i Nilen :)

Så den 23e börjar jag med 1a bahandlingen sedan var 3e vecka igen i 3 omgångar. Sedan fortsatt kemobehandling i 12 veckor med en annan kombination då 1 g i veckan.
K berättar för barnen hur det kommer att bli och ja, det var inte glada miner. Dels för att mamma skall få behandling men även att det sågar itu hela #¤%&/()=!"#¤%&/( semestern.

TACK FÖR TITTEN, PÅ ÅTERSEENDE!!!

14 kommentarer:

  1. Du är underbar. Du hittar alltid något positivt i det negativa. Barnen har haft en fin dag,(och på köpet har morföräldrarna, trots dina sms efter onkologen :( också haft en fin dag. Tack C för trevligt och uppiggande sällskap.) , du ser det positiva med läkaren på onkologen, trots det bittra besked han hade att ge dig.
    MEN GAELLA, ALLT KOMMER ATT BLI BRA.
    Klart att de små blir besvikna över att, det ni har planerat inför semestern, inte blir av. Jag har räknat fram till då du är KLAR med behandlingen. En framskjuten semesterresa på jullovet, kan kanske bli ett litet plåster på såren för barnen, ja för hela den lilla familjen.
    Oroa dig inte för att peruken inte kommer i tid, här är det mösstillverkning i full gång. Nr 3 ligger i startgroparna ;) Love you !!!!

    SvaraRadera
  2. När Du kommer till en trång plats,
    Och allt går Dig emot,
    Tills det ser ut som Du inte kan hålla ut en minut längre,
    Ge aldrig upp då.
    För det är den plats och tid, då floden vänder.
    Uthållighet är när händer och fötter fortsätter att arbeta,
    Fastän huvudet säger att det är förbjudet.
    ”För att komma till källan,
    Måste man simma mot strömmen”
    (Vet inte vem som skrivit dikten, men kommer du ihåg den? :) )

    SvaraRadera
  3. Du är stark och Du klara detta !!! Söndersskurna däck är nog en arg person som vill förstöra för andra . Kram Din vän Jenni

    SvaraRadera
  4. Mitt hjärta värker, det gör mig så ont. inget jag kan göra mer än vara delaktig. Tårar rinner ihop med dina Tina. Du är skön, ser mycket possitivt i eländet. 1000håll om dig kramar.Lena Pettersson

    SvaraRadera
  5. http://www.youtube.com/watch?v=C-PNun-Pfb4
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag har läst de andras kommentarer och håller helt med dem.Försök att inte tänka så långt fram,om du kan, för då är det risk för att du inte orkar. Tänk inte så mycket på peruken, du är söt ändå. En sval schalett på huvudet är faktiskt modernt.
    Kramar till er alla

    SvaraRadera
  7. Alla mina tankar går till dig och din familj. Jag älskar er. Kramar Caroline

    SvaraRadera
  8. Min kära lilla vän så du har det! Jag kan bara gråta med dig och önska att du kan hitta ett och annat skratt också på vägen. Skrattet helar.
    Som vän vill man försöka hjälpa men ibland går det ju inte. Jag säger som fyllbulten vars kompis ramlat i ett dike : "jag kan inte hjälpa dig upp men jag kan lägga mig bredvid dig och hålla dig sällskap!"
    Kramar till dig och din familj. Annette

    SvaraRadera
  9. Vi ska bära dej i våra böner!
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Åh Tina, om jag kunde skulle jag ta bort allt ont som du får stå ut med, men det kan jag ju inte... Jag tänker och ber för dig! STOR KRAM från Hanna i kärda♥♥♥

    SvaraRadera
  11. Kram ,Kram ,Kram!!!!
    Vet inte om peruken på bilden är din stil,nja kanske! :)
    Ber för dig vännen och hela familjen.
    Styrke kramar Annette .S

    SvaraRadera
  12. Härliga Tina...jag och min familj tänker på dig! Du klarar detta för du är en av de mest positiva människorna jag känner!!! kramar från Jessica i Hånger

    SvaraRadera
  13. Tina jag tänker på dig mycket.Du kommer klara detta .
    Kram Jane i forsheda

    SvaraRadera
  14. Hej Tina!Jag gör ett nytt försök med att skriva till dej.Lyckades inte sist,vet inte vad som hände.Hittade in på din blogg och tycker att den är helt underbar med alla fina bilder du har lyckats fånga.Vi tänker på dej mycket.Skönt att du har din familj och så goa föräldrar som är med dej när du har det jobbigt.
    Många kramar från Ulle o Anders

    SvaraRadera