torsdag 22 juli 2010

Dagen före första cellgiftsbehandlingen



14 timmar kvar innan de första dropparna skall in i kroppen....pyton med all väntan.
Vaknade idag efter fyra timmars sömn och var pigg. Fjärilar i magen har jag, och när sjukgymnasten idag sa att jag skall gå upp på mottagningen och kolla om det var lymfvätska i armhålan så var det bara att lyda. Men inte en droppe fanns det...det bara "pös" lite när läkaren drog ut sprutan. Yes...grattis till mig som har en stor påse gäddhäng under armhålan. Får väl dra upp bh´n och trycka till lite extra. Fick faktiskt en hel del förklarat för mig angående grad 3/3 skalan. Skönt, som vi har undrat!!! Cancertumören hade en förmåga att dela sig "MYCKET SNABBT" och det var bl.a en av orsakerna till 3/3 skalan. Onkologen ringde och frågade om jag inte hade tagit några prover. De hade inte fått provsvaren. Som tur var så hade de på Capi i Båstad skrivit ner numret till labb i Helsingborg. Pust! allt i sin ordning får vi hoppas.

Undrar om det gör ont, svider, bränner, eller hur det känns när cellgifterna kommer in i kroppen. Om illamåendet kommer direkt eller en eller flera dagar efter eller som läkaren sa, både och. Får ta och läsa igenom alla papper igen och se om det är något jag har missat. Jag kanske skulle skaffa mig en låtsas tatuering...
CANCER SUGER! Nej...det är inget för mig.

Sjukgymnasten var inte nöjd med rörligheten i vä armen idag heller. Köpte träningsband som jag skall tänja med och fick fler x-tra övningar. Men skönt när man går därifrån och känner att det bränner i musklerna och senorna. För hon verkligen riktigt häver sig på armen och tänjer och knådar.

Det blir till att åka tidigt i morgon, efter ännu en sömnlös natt kan jag tro. Barnens mormor kommer och sover över här i natt. Skönt att det finns någon i huset när de vaknar. Har även en släkting som erbjudit sig att komma hit om det behövs. Personen är utbildad inom vården och finns till hands om jag vill. Jag blir inte inlagd första gången som man brukar bli med denna sortens behandling...det finns inga vårdplatser!

TACK FÖR TITTEN, PÅ ÅTERSEENDE!

9 kommentarer:

  1. Bamsekramar till er alla

    SvaraRadera
  2. Mina tankar är med dig! Kram lilla gumman! När giftdropparna kommer in i kroppen så försök tänka att dom är välkomna...tänk dig hur dom sprider sig i kroppen och tar död på alla cancerceller som ev. finns kvar!
    Lycka till!
    Annette M.

    SvaraRadera
  3. Lycka till är väl kanske inte bästa ordet,men du förstår säkert vad jag menar.Jag har inga råd att ge dig men hoppas att det kommer att gå bra. Mitt hjärta värker av medlidande och frågorna snurrar.Varför,varför? Kram Tina.Och du, barnen är i trygga händer.

    SvaraRadera
  4. Linda i Hånger22 juli, 2010 20:13

    Många kramar från Linda, Adam och Cajsa

    SvaraRadera
  5. Kram på dig Tina, kram från Jessica i Hånger

    SvaraRadera
  6. Lotta & Daniel22 juli, 2010 22:14

    Kram Tina, hoppas att det ska gå bra i morgon.

    SvaraRadera
  7. Stor kram ! Annette. S

    SvaraRadera
  8. tack för att du delar med dej så öppenhjärtligt av allt,, Du är i mina tankar, böner.... Lycka till vännen... stor kram ewan med fam.

    SvaraRadera
  9. Tina! Mina tankar är ofta hos dig <3 KRAM Lina

    SvaraRadera