torsdag 1 juli 2010

So far so good...or not!!!!


Måndag: Op in port a cartén. Hem med smärta.

Tisdag: Kurera sig med smärtlindring, thank´s God för smärttabletter. P skulle få åka cross på den stora banan...hans pappa skjutsade dit hnm...frid & fröjd och glada hejarop!!!! Samtidigt hämtar mormor C för att shopp i Värnamo. 5 par shorts & t-shirt och 20 gummitoffsar följde med hem. Shoppingturen avslutades på café med 3 stoooora kulor glass, YUMMIE!!!!

K ringer hem och säger...du, P har kraschat med crossen, vi kommer hem nu...eller vad tror du?? Försöker per telefon att kolla hur illa det är...konstaterar att de kanske skulle komma hem istället för akuten. Men bara kanske, för sist när jag hämtade P efter kraschen och la hnm i baksätet och körde in så skulle vi ringt efter en ambulans....bah,,,,men de kom hem!!!!!

Onsdag: Försöker att vila idag, P är mörbultad och har ont, så han vilar också, så mycket som en 13 åring gör i den åldern.

Torsdag (idag): Tid hos sjukgymnasten kl 8.00. SMÄRTSAMT!!!!! Rörligheten i vä armen har gått tillbaks en del och har "fastnat"....tänja, trycka, häva sig på armen är vad hon gör. Går därifrån som en 50 år äldre dam... :)


En av mina favvisar är Fiona i Shrek. Jag känner mig som henne när jag inte har mina 2 "proteser" på mig och när jag ser mig själv i speglen. Denna missanpassade kvinna, som skall försöker passa in... Men vi duger som vi är och det finns bara en av mig och det är jag, det finns bara en av dej och det är du.....Så nu skall jag ta kaffe, rabarberpaj m vaniljsås så att jag kan bli ännu mer lik Fiona *leeeer*

Tack för att du tittade in!! På återseende!!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Så sant som det är sagt, vi duger som vi är. Antingen vi känner oss som Fiona eller som en 6-8 månaders söt liten flicka.
    På återseende.

    SvaraRadera