måndag 11 oktober 2010

IDAG_ GICK_ ALLT_ ÅT_ SKOGEN

IDAG_ GICK_ ALLT_ ÅT_ SKOGEN
porten funkade inte;det hade blivit stopp i den och efter tjugo minuter så sprutade de in ett medel som skulle verka i 30 min innan man försökte igen. Så kl 12.15 började de att kolla baksuget igen och denna gång funkade det.

In med zantac och tavegyl och ett annat illamående preparat och corticon. När det var klart börjadfe de med Taxol behandlingen och jag hann bara få i 6 min innan helvetet bröt ut.
Det brände till i magen och sedan sköte det som en snabb våg ut i bröstet upp i halsen ut i ansiktet...det gick på några få sekunder ...jag blev ilsket röd i ansiktet, halsen, magen och luftstrupen svullnade igen totalt och jag slutade att andas. Jag hann att trycka på knappen och ropa till K ; hämta dom jag svimmar...och det gjorde jag, jag bara föll ihop i sängen.
En sköterska kom; larmade direkt, en annan kom med akutvagnen med all utrustning in... Stängde av droppet och in med corticon och tavegyl och en massa andra preparat som jag inte kommer ihåg namnet på.

De gjorde ett uppehåll på 1 tim och sedan kontaktade de läkaren igen och hon i sin tur pratade med överläkaren...och de vågade till sist inte sätta igång det igen... så jag skall vänta tills nästa onsdag ( 9 dgr) och då skall jag träffa överläkaren och behandling nr 6 som skulle varit idag.
SÅ JAG BLEV UTAN BEHANDLING... OCH JAG ÄR SÅÅÅÅ BESVIKEN OCH LEDSEN

Kändes inte bra att åka hem och att göra ett så långt uppehåll, vill ju ha kontinutet i behandlingen...inte ett uppehåll så att det börjar att trilskas i kroppen igen...

Mormor ringdes in för att hämta C i skolan så att det var någon hemma när hon kom hem...TACK!!!

8 kommentarer:

  1. Stackars, stackars dig. Kram <3
    //Bark

    SvaraRadera
  2. Vilken fruktansvärd upplevelse. Tänker och ber mycket för dig. Hoppas att det blir bättre nästa gång. Till dig och familjen sänder vi många, många tankar och kramar. Sollan

    SvaraRadera
  3. Vad otäckt! Hoppas det går bättre nästa gång. Stor kram

    SvaraRadera
  4. Men kära nå´n, nu räcker det väl? ! ? ! ?

    SvaraRadera
  5. Vad vore mer naturligt , att du som en dag som denna är både ledsen och besviken.
    Mina känslor när K ringde från Jönköping,ska jag inte tala om. De är inte lämpliga att klä i ord här.Önskar bara att jag kunde hjälpa dig att brottas med allt som du går igenom.
    Att få hämta C i skolan, och fixa mellanmål mm är enbart ett stort nöje. Jag hade en upplyftande och mysig eftermiddag med C, P och hans kompis :)
    Helt underbart att få vara med när de mumsar av spagetti och köttbullar :) :)
    Gaella, "snart surfar du vidare på vågen"!!!
    LOVE!!!!

    SvaraRadera
  6. Vad jobbigt! Jag ber för dig och familjen.
    Gud har inte tankar till olycka för dig, men om en ljus framtid och ett hopp!
    kram!

    SvaraRadera
  7. Gråter med dig... / Jennie B

    SvaraRadera
  8. Hej jag har tagit bort Facebook men jag följer din blogg och tänker på allt du går igenom din vän jenni

    SvaraRadera