fredag 15 oktober 2010

Rött ljus

Hittade detta rödljus i Viken i somras och det får symbolisera hur jag
känner det just nu!!!! Just nu är det inget grönljus precis... De ringde i veckan och bytte tillbaks till måndagstiden igen pga att den överläkaren jag skulle träffa inte hade hand om bröstcancerpatienter...Läkarbesök och cellgiftsbehandling och ev byter de sort nu... Jag pratade med "min" sköterska A på onkologen och hon nämnde en sort som de ev skulle byta till. Jag gick in och googlade på den....och den sorten visar ännu mer biverkningar än den jag har nu...surt om jag får den...

Ännu mer röööööljus är att pappa har fått både prostatacancer och cancer i halsen. Han kommer att strålas. Men hur kan detta hända, varför allt på en gång. Är kanske bättre med allt nu än att vara friskförklarad och sedan få cancer ngn annan stans....eller inte.

Så... ödet...vad har du räknat ut här näst...hur vill du driva gäck med oss nästa gång...försök att knäcka oss... men det skall inte lyckas...vi är en hel armé av kämpar som gör allt i vår vardag för att allt skall gå ihop, vi skall klara oss....THATS IT!!!!

Har vänt ner till jobbet och druckit kaffe och jag är så glad för dem där nere. En kram, en klapp på ryggen, bara få komma in i dörren gråta en del och vara en stund....tack för ert tålamod!!!!

I morgon skall C sjunga i Värnamo med kulturskolan, de har invigning av nya lokaler och firar jubileum. Skall bli kul att höra deras Afrika sånger.

5 kommentarer:

  1. Kära vän....men du är stark och kämpar !!! och tusen ?????????? Man begriper ingenting. Kramar och tankar till er alla (om det bara hjälpte) GS

    SvaraRadera
  2. Bästa Gaella,

    Det är så svårt att skriva något vettigt till dig som betyder vad man verkligen känner, och dessutom så patetiskt att inte kunna uttrycka vad man egentligen känner. Men hoppas och tror att du vet vad jag/vi menar att vi är med dig hela tiden. Att dessutom K skulle drabbas är hemskt men som du skrive så är ni båda Tiptop i vår även om vägen är helvetiskt svår:( Du och G är fantastiska i era bloggar och vi är otroligt stolta över Er! Ha dä så bra dä bara går!! Kenne mä familj!!

    SvaraRadera
  3. Finns inte ord för vad jag känner, men vet att ni klarar detta. Många,många kramar till ER ALLA. S.E Värnamo

    SvaraRadera
  4. Det var kul att se dig i kyrka. jag ber mycket på dig Tina.mycket kram Jane

    SvaraRadera
  5. Ibland kommer allt eländes elände på en gång men efter mörkret kommer solen igen ni fixar det här både du och din far . Tänker på Er kram Jenni

    SvaraRadera