söndag 24 oktober 2010

Kämpar på...

Värken fortsätter men är inte lika huggande intensiv hela tiden. Men värken finns där i alla fall hela tiden, men jag kan gå relativt rak nu i alla fall. Känns som om alla biverkningar kom på en och samma omgång denna gången. Jag förebygger med salvor så att inte huden trillar av på händerna och fötterna ännu. Likaså för naglarna fick jag en del att pensla på nagelband och naglar, de kommer att spricka under behandlingen. Magen har tagit mycket stryk när jag försöker att äta igen. Skallen värker, tror det beror på att jag inte ätit ordentligt och fått i mig tillräckligt med vätska kanske. Jag har sovit i C´s säng för jag kan ju inte ligga still när det hugger i benen och fötterna. Nu börjar hon att bli förkyld också...P har haft ont av sin astma i flera veckor nu, men det brukar ta tid att gå över.

I morgon skall jag upp och röntga hjärtat. De tycker att jag samlat på mig en del vätska i kroppen. De vill utesluta att det inte blev ngn liten förändring på hjärtat av FEC-behandlingen. Jag tror iof att det inte är något för mycket vätska är det inte...bra att utesluta det i alla fall.

Allt känns så tungt nu. Inget går som planerat alls. Snart är det höstlov för barnen. Då skall vi vila och sova länge på morgonen och ladda för behandling veckan efter... BARA VARA.

10 kommentarer:

  1. Tänker på er och längtar efter godare nyheter.

    //J

    SvaraRadera
  2. Kram på dej Tina.

    SvaraRadera
  3. Glömde ju skriva vem jag var =)
    //Bark <3

    SvaraRadera
  4. Så fruktansvärt hemskt det är. Nu vill vi att du skall bli frisk och må bra igen. Snart, hoppas jag.
    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Tänk positivt att allt ordnar sig positiv energi det är bra för kroppen hyr en rolig film som du kan skratta åt något annat att tänka på du fixar detta det vet jag kram din vän. Jenni

    SvaraRadera
  6. Tänk på dig själv och njut av familj och vänner som finns för dig,nu när du har det jobbigt.Tänker på dig varje dag!! kramar emma med de tre trollungarna i hånger!!!

    SvaraRadera
  7. stor kram Tina .Jag ber på dig.
    Jane

    SvaraRadera
  8. Hej Tina.
    Vi åker ner till Skåne nästa vecka, även Freddes familj. Flickorna kommer att sakna er där.
    Du är tapper du. Jag hoppas att allt du måste gå igenom snart ska ge positiva resultat.
    Jag har varit i Portugal på ridresa, det var härligt men tufft, 3 pass om dagen. Tillbaka på jobbet har det varit hysteriskt mycket att göra, en av mina inköpare är gravid, trött och sur!.....och det gör det hela mindre kul, annars ska jag inte klaga.
    Som sagt tråkigt att ni inte kommer ner nästa vecka, men vi får ses senare.
    Ha de så bra du kan nu på höstlovet.
    KRAMEN från mej & grabbarna.
    //Annika

    SvaraRadera
  9. Vännen min, jag tänker på dig och familjen. Sänder dig en armé av "korsriddare" och tusen kramar!
    /Camilla

    SvaraRadera
  10. Saknade dig så väldigt mycket idag på Blomsterlandets utställning i Jönköping! Själv var jag behärskad och fick bara med mig tre hem - Oncidium twinkle, 0ncidium twinkle jasmin och en Liparis (som jag inte har en aning om vad det egentligen är!) Din mor däremot, hade som vanligt inga gränser - 3 kassar!!!! Tror det finns en godbit till dig där.

    Kramar
    Christina

    SvaraRadera