torsdag 7 oktober 2010

TUSENTALS FÖR MÅNGA VARJE ÅR

2008 upptäcktes 7301 kvinnor som hade någon slags bröstcancer och 45 st män...
Och det har ökat sedan dess varje år och gått längre ner i åldrarna... Det är med mig många 60-talister som man träffar på onkologen. Även om jag oftast är yngst på kemoterapin så har jag ibland sett kvinnor i 35 års åldern. På onkologen sa de att år 2020 så kommer varannan kvinna att ha någon form av cancer...men de flesta kommer att få bröstcancer. Hoppas hoppas hopas att de får in massor av pengar så de kan komma lååååångt fram i forskningen tills dess. För även om det är nya kvinnor som får br-cancer då; så är det även många av de yngre som har cancer nu som kommer att få metastaser någon stans tills dess.

Idag har P varit hemma från skolan, han har så ont av sin astma stakarn. Det går ff mycket förkyldningar och kraffs på skolan. Han inhalerar för kung och fosterland. Han är även stel vid sidan och runt "halsen" säger han och jag har kollat bara för någon minut sedan och jag var på vippen att ringa in till Värnamo, men jag valde att avvakta...tills i morgon bitti. nu är båda barnen omstoppade för 2 ggn av mig så nu blir det bingen...på återseende!

2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att P är bättre i morgon. Jag kommer ihåg hur jobbigt han hade det. Ge honom en STOR kram i morgon, samt en till C också. God natt sov så gott.

    SvaraRadera
  2. jessica i hånger08 oktober, 2010 11:56

    Kram på dig Tina!

    SvaraRadera