tisdag 1 mars 2011

Ett år sedan min första mammografi undersökning

Idag blir det visst två stycken inlägg. Jag skrev ett nyss,
men jag skrev inte att det är ett år sedan jag var på första mammografi undersökningen. Jag kom ihåg känslan när jag satt och väntade innan jag kom in. På något sätt så fanns känslan där att det var något fel med knutan i bröstet. De markerade upp den och den syntes tydligt på bildskärmen. Tänk om de kunde börja med mammografi samtidigt som de börjar att ta cellprov på kvinnor. Om inte så kunde debörja redan vid 25 års ålder.
En del menar att det bara blir ett orosmoment om man skall börja så tidigt...men jag hävdar att det är mer oroligt att vänta flera år om man misstänker något!

K var hos läkaren med P och läkaren sa att det var migrän han har och att P skall ta ipren i några dagar..........de fick inte ens migränmedicin. Jag gav mig inte och när jag var hos sjukgymnasten så sms:ade K att det fanns ett e-recept till P. Men hör här nu...när jag skulle hämta receptet så kunde jag inte få något för läkaren hade skrivit ut vuxen dos till en 13 åring. I kväll ringde de från apoteket och de hade fått tag på doktorn och de satt tillsammans med hnm i telefon sa de och kollade i fass så att det blev rätt... stackars "hjälplösa" doktorn...
I kväll har P ännu mer, fullt med utslag på kroppen... vad skall man tro...har tyvärr inget förtoende för den läkaren mer...

4 kommentarer:

  1. Ja Doktorer kan man inte alltid lita på :-) Kram Jenni

    SvaraRadera
  2. Redan ett år sedan?! Ett år, som du, och även din familj, har fått kämpa hårt med. Men Tina, du har varit så enormt duktig och positiv, trots att du har haft det så besvärligt. Nu ligger det året BAKOM oss!!!!
    Samma dag, två av mina nära och kära,två läkare, två olika landsting och två felställda diagnoser, som kunde slutat mycket illa, om vaksamma personer inte reagerat. Fruktansvärt. Jag blir både arg, ledsen och besviken.Lyckligt nog så har jag annars endast positivt att säga om alla läkare och vårdpersonal, som jag har fått träffa, när jag varit med K på sjukhus, de senaste sju månaderna.
    Hoppas nu att P har fått rätt diagnos, och tillfrisknar snabbt.
    LOVE!!!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att du har rätt om att börja med mammografi tidigare. Sjukdomen kommer tidigare nu än förr.
    Man behöver nog allt hålla ett öga själv på mediciner och diagnoser. Tyvärr.
    Hoppas P har fått rätt medicin och mår bättre idag.
    Bröstlös är du kanske men absolut inte kärlekslös.
    Kram

    SvaraRadera
  4. INSTÄMMER HELT med ovanstående !!!!!!!!!!!!!!! g

    SvaraRadera