onsdag 16 mars 2011

Vårpromenad och kusinbesök

I fredags kom K´s lillebror och hans familj på besök. Vi har inte träffat dem sedan i somras och då var de tre. Nu har de fått en liten tös också. En riktigt liten goding. Barnen tycker det var kul att leka med B 2 år. Lagom till de skulle hem hade de kommit igång att busa rejält.

Lördagen var en trött dag. K och P åkte iväg till Kalmar och hämtade en kross som P hade köpt. C och jag var hemma och vilade. Jag gjorde ansiktsmask åt C, Turkisk yoghurt och honung och naturligtvis gurkskivor på ögonen.

Det har inte blivit någon sjukgymnastik för mig på två veckor. Jag har varit förkyld och då får de inte ge lymfmassage. Infektionen man har i kroppen kan spridas och bli mycket värre och det vill jag inte. Bli liggandes mer sjuk är inget jag längtar efter precis. Jag får hålla mig till de tre olika övningsprogrammen jag har fått av sjukgymnastiken. Jag har samlat på mig mer vätska och det skall bli riktigt skönt när hon kan massera upp så att kroppen kan tömma sig på vätska lite mer.

Igår och idag har jag orkat att gå ut en liten runda. Liten runda så jag har fått lufta ut lungorna. Idag gick jag förbi på gångbanan vid skolan. En av C´s & P´s lärare stog bussvakt de har båda haft henne på lågstadiet Hon hejdade mig och pratade en stund. Tack för pratstunden!!! och hon gav mig en "energikram" så att jag skulle få mer styrka *leeer* härligt med spontana människor. Vi har haft tur med alla lärare vi har haft som klassföreståndare till våra barn och de första åren är ju så viktiga. När jag kom en bit på gångbanan såg jag att en del barn spelade brännboll och kastade kula. Då kändes det som om våren var på väg på riktigt.
C´s lilla spastund
väl hemma med krossen. P står och beundrar den

fyra goa kusiner

1 kommentar: