söndag 6 mars 2011

Mamma 66 år och sjukdomar

Då var det söndag igen. Idag har jag fått besök av min goa "P". Hon kom med en massa krya på er choklad till barnen. De blev jätte glada. P är lite bättre idag och funderar på att ev. gå till skolan i morgon. C är inte mycket bättre. Hon har ff feber och otrolig värk i kroppen och kan knappt stå på benen så ont gör det. 1/3 av alla elever på låg & mellan var sjuka i torsdags och fredags sa en lärare på skolan...helt otroligt. Vad är det som går? Jag fick två krukor med Tete a Tete. Då är det nära till vårkänslorna när dessa kommer ut i butikerna. Tack snälla söta :)
"P" och jag satt och pratade länge, länge. Jag är totalbedövad i hjärtat, i själen, i kroppen, ja alla vi i vår familj är det. Vi har en släktig som är mycket dålig i en allvarlig sjukdom. Och jag ber och hoppas att personen inte kommer att lida och ha ont. Hjärtat mitt blöder för er, tänker på er dagligen, hela tiden. Ursäkta, men...förbannade sjukdom!!!!!Jag vill bara skrika!!!! Ja, jag är inte bättre människa än så.

Idag fyller bästa mamma år. Tråkigt nog kunde vi inte åka och hälsa på henne och gratulera. Men barnen ringde och sjöng för henne i telefonen på morgonen. På kvällen mötte vi upp och hon hade köpt smörgåstårta till oss också så att vi fick ta del av det goda. Hon hade t.o.m allt färdigt så att vi kunde göra marängswiss.TACK SÖTA DU!!!

4 kommentarer:

  1. Här kommer en stor krya på er kram till hela familjen!
    Hoppas att eländet snart vänder!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Min mamma fyller oxå år idag...hihi.... jag skickar er en massa krya på er Qramar... jag hoppas verkligen er släkling blir bättre oxå.. Igår fick min pappa en blodpropp så min helg var oxå en aningen jobbig men det e då vi har alla runt om oss... massa qrmar till er...

    SvaraRadera
  3. Hälsa din mamma från mig och gratta henne kram Jenni

    SvaraRadera
  4. Krya på er alla Svenssons och hälsa o gratta din goa mamma i efterskott. Kram Gertrud

    SvaraRadera