torsdag 3 mars 2011

Mer feber...

Nu har feber och samma symtom spritt sig till C. Hon vaknade i natt med 39,4 i feber. Hon frossade och yrade. I eftermiddag hade hon 39,1. På barnens egna skolblogg så skrev de att tio stycken barn var sjuka i går onsdag, och man kan undra om det inte är fler idag. Det känns som en ond cirkel här hemma nu. Lite sömn och trötta och hängiga barn. P försökte att sitta med läxa idag för att läsa till prov men det var motigt. Han har ont i huvudet.

Jag började med furix idag igen för att se om det kan släppa lite extra vätska ur kroppen, och det verka funka redan. Min högra fot är jätte svullen idag, hoppas att det hjälper lite mer med furix. Benen känns tunga som bly. Jag skall be sjukgymnasten beställa hem andra färger på armstrumpan. Det fanns en som var som silke. Man kan tro att det är en tröjarm så snygg var den. Kan vara lite kul med något lite snyggare om man vill vara mer välklädd.

Om barnen inte är sugna på något så brukar alltid mormors färska bullar med mycket vanilj i och farmors "farmor Ruts mögelkaka" gå hem. De är supergoda. Kanske något att ha på monsterfest/barnkalas.

2 kommentarer:

  1. Man blir bull sugen krya på Dig kram Jenni

    SvaraRadera
  2. Klart du skall köpa en fin armstrumpa ;)Du är värd den finaste armstrumpa, som går att köpa:)
    Jag pratade med vår A i kväll. Berättade att, nu har C också fått feber . Det låter märkligt, men jag instämmer i vad hon sa: " Bra C !!!, nu vet vi att det inte är migrän, som läkaren sa att P hade" (arg!!!!!!)
    Love!!!

    SvaraRadera