torsdag 10 mars 2011

Inställd sjukgymnastik & Vitamin smoothies

Idag på morgonen kände jag att jag var lite tät i bröstet och aningens hes. Sjukgymnasten har sagt om jag känner mig det minsta lilla förändrad så skall jag ringa så får hon bedömma om vi skall ställa in det just den gången. Funderade först om jag skulle åka in ändå för jag är ju inte alls förkyld. Men jag ringde och frågade henne ändå. Vilket var tur för jag hade fått vända och åka hem igen i så fall, för man får inte vara det minsta lilla lilla förkyld eller ha tendens till förkyldning för då sjussar man iväg det ut i kroppen och man kan bli rejält dålig sa hon. Ja det vill jag ju inte, bli liggande. C får vara hemma från skolan idag med. P kom hem och var lite risig i tisdags och fick vara hemma igår men är i skolan idag igen. C var sugen på något vilket är ett friskhetstecken, hon ville hyra film och göra smoothies. Idag blev det mörkrosa Smoothies. När man dricker den är det jätte gott för halsen. Läskande och kallt och nyttigt!!! YUMMIE!
INGREDIENSER:
Hallon
Blåbär
Turkisk yoghurt el vaniljyoghurt
Äppeljuice
Vaniljglass
C dekorerade med jordgubb



3 kommentarer:

  1. Lite synd att du inte kunde komma iväg till sjukgymnasten i dag heller.
    Förståndigt av er att pigga upp er med, som det ser ut, en jättegod smoothie. Jag kan mycket väl tänka mig att det är C, som garnerat den :)
    LOVE!!!

    SvaraRadera
  2. Du får göra lite rörelse hemma medans du väntar på att förkylningarna skall lägga sig. Fast de verkar väldigt envisa denna vinter.
    Smoothies har jag aldrig gjort. Jag blir riktigt sugen när jag ser vad de innehåller.
    Kram

    SvaraRadera
  3. En liten hälsning från Kinnaborna bara :-)

    Jonna - Stina - Marie - Fredrik

    SvaraRadera