måndag 20 december 2010

Blodprover inför Taxoterebehandlingen i morgon

Idag är det en vacker dag, dock är det för kallt tycker jag...det var -13 när jag åkte in och tog blodproverna i Värnamo. K passade på att följa med och hälsa på en församlingsbo som låg inne. Proverna var bra de visade 6,9 och de neo..var 6,03.

När jag satt och väntade på min tur började en äldre man prata med mig, han var från Göteborg. Han såg på min stickade innemössa och sa, --det är inget bra att sitt här när de hostar (en kille hade suttit & skrälhostat) nej sa jag, jag är infektionskänslig så det är inget vidare. Då berättade han att det var han också. Och så började vi prata. Han berättade att han också hade cancer, samma behandling, samma förberedelser, samma biverkningar samma ALLT!!! Men, han hade fått taxotere 10 ggr och ingen fec innan. Och stackars man, att hans naglar...jag har ont i mina de värker och jag börjar få vita fläckar och vitt som växer ut nu..... men hans naglar var alldeles likvita och döda. Han hade svarta kanter under av torkat blod som runnit ut under nageln, jag tyckte så synd om hnm så jag kunde gått fram och bara kramat om honom...men det gjorde jag ju naturligtvis inte. Men det var så otroligt trevligt att han började prata med mig och jag hoppas och håller alla tummar att det går bra för honom...han har nämligen sin sista behandlin på onsdag.

Det var fullt på parkeringen idag så vi ställde bilen på akutmottagningens parkering. Men att bara gå den lilla biten och spiraltrappan upp tog musten ur mina ben och jag var tvungen att stanna och vila. Jag måste fråga läkaren i morgon om det verkligen skall vara så.

Igår klädde vi granen. Det blev tvistade meningar vem av barnen som skulle sätta upp stjärnan i år. Sagt och gjort...båda upp på stolen och så var den "möss" sönderätna halmstjärnan uppe. jag vägrar att köpa ny, för jag kommer inte att hitta en precis lika fin, och jag har alltis haft den =)
Japp så barnslig är jag.

Jag började med kortisontabletterna idag, så nu blir det ett intag av 96 st igen. Tur att de löses upp i vatten!!! Mina fötter är som svullna korvar. Jag sa på jobbet att jag är så kortisonspäckad så jag kan vara den lilla julgrisen på julbordet med ett äpple i munnen...gissa om de skrattade när jag sa det? *leeeer*
vår julskinka har ryyyymt....!!!!

1 kommentar:

  1. Underbart att dina blodvärden var så bra.
    Vilket trevligt möte du fick på mottagningen, och jag är säker på att den äldre mannen tyckte det samma. Jag kan tänka mig att ni fann tröst i varandra, och han hade säkert blivit glad av en liten kram ;)
    Vi ses på Onkologen i morgon.........så skönt, DU FÅR DEN SISTA CELLGIFTSBEHANDLINGEN DÅ!!!! <3 <3 <3
    LOVE

    SvaraRadera