lördag 11 december 2010

PEPPARKAKSHUS

Fick vackra rosor från en vacker ros
C och jag gör pepparkakshus...eller C gör mest faktiskt. Och flera gånger sa hon åååå mamma vad roligt detta är jag har lääängtat. Jag kan väl inte säga att mitt tålamod var på topp precis...men det var nog inget C noterade hoppas jag...men roligt var det även om jag är helt slut nu.
C dekorerade huset och i år blev det en ängel som vakar, huvudet föll av och fick limmas dit med socker ;) ....vi kan behöva många änglar son vakar över oss.
Julgran till vänster :)
Under tillverkning...
Varje år gör mormor "stora" pepparkakor till barnbarnen och de är EFTERLÄNGTADE varje år...

I natt har jag sovit bra faktiskt. Men jag har värk idag, men jag vet ju om att det kommer... annars hade jag blivit orolig för att ha den konstiga värken i ryggen och bäckenet och skelettet så kunde man tro att det var något "konstigt" där.

K skall hugga julgranar idag och P skall köra cross i snön så det blir en liten runda till Gnosjö.





7 kommentarer:

  1. Kenneth Carlsson11 december, 2010 13:24

    Du är fantastisk och bäst!! Jag högaktar ditt mod och otroliga energi att göra så mycket för
    dina nära och kära. En oerhörd kraft att vara
    så underbar som du är i denna situation.
    Sköt om dig så bra det bara går och hälsa familjen.

    K med familj (Kenneth :) )

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Kenneth!
    Så fint "hus". Vad ni kan !!! Det har jag varken tålamod till eller kunskap. Eller beror det på viljan?? :-)/KRAAAAM, G

    SvaraRadera
  3. Vilken energi du har fast det hade du redan i skolan det jag minns kram Jenni

    SvaraRadera
  4. Snyggt hus!!!
    A.Skog

    SvaraRadera
  5. Hej Tina
    Var underbart att träffa dig och Klas i stan. Måste ju erkänna att jag blev lite förvånad över detaljer kring dig, det kände du säkert. Hade det inte varit för ditt sätt att le och prata hade det nog varit jobbigt men både Karin och jag tyckte det var super. Så här efteråt tycker jag, som vanligt, varför la jag inte ner mer energi för att träffa dig. Men du skall tro att jag letat på nätet.
    Nu som ofta konstaterar jag att jag inte är helt färdigutbildad i köket när jag ser Cajsas och ditt pepparkakshus, hade jag försökt hade nog folk frågat om det var ett försök att skapa ett Turning torso, eller nåt
    Ser fram mot att se dig igen
    Kram från Leif
    och Karin hälsar

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker ros! Jag förstår den är vald med omsorg och hjärtat.
    Så byggdes då det efterlängtade pepparkakshuset. Jag kan riktigt se hur små, kreativa händer pyntade huset, med både glädje och fantasi ;)
    Vad skönt att du haft relativt god sömn i natt. Det blir kanske lite lättare att stå ut med värken då.
    LOVE!

    SvaraRadera
  7. Vilket fint hus, vad duktiga ni är!!
    tänker på dig....
    Många KRAMAR från Jessica S med familj i Hånger

    SvaraRadera