torsdag 16 december 2010

Snö, snö, snö, guldmedalj och värk.

Så här mycket snö var det i slutet av december förra året...kommer ni ihåg????
GRATTIS BRORSAN TILL 1:A PLATS I LUCIAPOKALEN I GÖTEBORG. EFTER FLERA MÅNADERS HÅRT SLIT GAV DET EN GULDMEDALJ! GRATTIS!!!!
I går när vi la oss att sova var det kallt... -17 grader ute. Usch, det är alldeles för kallt för mig, fast jag skall inte klaga, det är värre för de stackars djuren ute. Min mamma och pappa spenderar ett antal pengar varje år för att hjälpa djuren på Norlid med foder som de lägger i skogskanten. Som belöning kan vi barn och barnbarnen sitta och titta på djuren som kommer och äter och det är ett paradis att se djuren röra sig i skogskanten!!
I morse var det kallt inne...elementet hade slagit av sig...och värmepumpen klarade inte av att värma hela huset när det är så kallt...hualigen gillar inte kyla. Jag har sådan värk i lederna och fingrarna är så nestrans ömma. Naglarna är jätte ömma med, det känns som om någon drar i dem med tång heeeela tiden. Fötterna har svullnat mycket, det är ungefär som när man var gravid, småkorvar till tår... Men jag vet att det är cellgifterna som gör det. Blåsorna i munnen har lagt sig som tur är, det är oftast hela två veckor efter varje behandling som det är svårt att äta, sedan lägger det sig sakta men säkert.
I morse var ingen rolig morgon...C var återigen dundertrött även om hon la sig i tid och hon gick flera gånger på toa för att försöka kissa...misstänker att hon varit för kall om rumpan eller om det kan vara urinvägsinfektion på gång. Jag tycker att jag bylsar på dem en massa kläder hela tiden och hon går inte utan utebyxor.... Får kolla henne lite nogare när hon kommer hem. Hon höll på att komma för sent till skolan men P VAR SÅ SNÄLL ATT HAN VÄNTADE PÅ HENNE SÅ HON SLAPP ATT GÅ SJÄLV...TACK!!!
I morgon är det julbord på jobbet, jag ser såååååå fram mot det. Jag vet ju att maten smakar illa i munnen efter nästa cellgiftsbehandling så det skall bli så gott att äta i morgon.
Just som jag sitter och skriver detta vräker det ner snö IGEN. Jag gillar det inte, det skall komma upp mot två decimeter idag. Hoppas det inte blir mer än förr året för då var det alldeles för mycket. Jag har lagt in ett kort på vårt hus hur mycket snö det var i slutet av december förra året.





2 kommentarer: