måndag 6 december 2010

Massa sömn och biverkningar

...värken är så ihärdig. Jag kallsvettas och svetten bara rinner på ryggen på mig samtidigt som jag är så yr i huvudet. Jag tog blodtrycket på mig själv och det verkade vara ganska normalt i alla fall. Jag funderar på om det inte är mycket värre denna gången... och det är det. Munnen är full av blåsor igen och tandköttet är sårigt och maten smakar sååååå illa. Jag sätter i halsen ofta när jag sväljer och barnen blir rädda när jag harklar till.

Jag sover dygnet runt känns det som. Ligger hela tiden och orkar bannemig inget. Mina ulltofflor värmer gott, likaså handledsvärmarna. Idag har jag haft en röd virkad mössa m vit blomma på mig inne för att jag fryser så om huvudet.

Jag hittade en påse med lunsar i frysen och jag smällde i mig 5 st på en gång. Magen känns tom hela tiden och värker. Jag skulle kunna småäta hela tiden...men det går ju inte. Men jag kom ihåg att magen var trasslig de andra gångerna också, så det är bara att vänta en vecka till så känns det nog bättre då.

P sov över hos en kompis i helgen och de hade haft det superkul. C var hemma men hon fick göra en smoothie med en massa gott i som tröst.

Ibland när det är som värst känns det som om jag inte orkar ta emot en cellgiftsbehandling till... Hur dålig skall kroppen inte bli efter nästa om det blev värre efter den här.

7 kommentarer:

  1. En stor kram Tina ,jag tänker på dig
    jane

    SvaraRadera
  2. Tina lilla, jag säger som din mamma: Jag avskyr denna sjukdom.
    Hoppas det är lite bättre idag än igår.
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Du är en hjälte vännen. Det krävs mod att kämpa som du gör. Guds Andes kraft till dig i massor just nu kram kram

    SvaraRadera
  4. Det blir bättre, jag lovar. I takt med att håret växer ut så försvinner det kortisonfeta. Jag har aldrig haft så fint hår som efter cellgiftsbehandlingen. Själen däremot tar lite längre tid på sig. Tänker på dej och följer bloggen både med glädje och vånda.
    Syster Anne "Entutting"

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig kram Jenni

    SvaraRadera
  6. Tänker på dig vännen... Det känns så orättvis. Men du klarar detta. Med hjälp av din familj och dina underbara vänner. Kram Caroline

    SvaraRadera
  7. Massor med kramar till dig!

    SvaraRadera